از لوزه و ورم آن چه می‌دانیم؟

به طور معمول، التهاب لوزه با یا بدون آنتی‌بیوتیک در کمتر از یک هفته برطرف می‌شود. هنگامی که علائم بیش از دو هفته طول بکشد، التهاب لوزه مزمن در نظر گرفته می شود.

به گزارش تازه‌نیوز، لوزه مکرر به روش زیر تعریف می شود:

• بیش از هفت بار در یک سال

• بیش از پنج بار در یک دوره دو ساله

• بیش از سه بار در سال در یک دوره سه ساله

 

چه چیزی باعث التهاب لوزه مکرر می‌شود؟

اگر دچار التهاب لوزه مکرر هستید، لزوماً به این معنی نیست که سیستم ایمنی ضعیفی دارید. همه ما کمی متفاوت ساخته شده‌ایم و برخی از ما بیشتر مستعد ابتلا به انواع خاصی از عفونت هستیم.

معمولاً التهاب لوزه‌ها به جای باکتری توسط ویروس ایجاد می‌شوند. اغلب اوقات علت التهاب لوزه‌ها مربوط به قرار گرفتن در معرض است، به این معنی که اگر در معرض ویروس‌های بیشتری قرار بگیرید، در معرض خطر بیشتری قرار دارید.

 

احتمال ابتلای کودکان به لوزه مکرر بیشتر از بزرگسالان است

چند دلیل وجود دارد که چرا کودکان بیشتر از بزرگسالان به التهاب لوزه مکرر مبتلا می‌شوند. سن یک عامل است. کودکان و نوجوانان قطعا در معرض خطر بیشتری هستند. با افزایش سن، بافت لوزه‌ها کمی کوچک می‌شود و در نتیجه کمتر دچار عفونت می‌شویم.

 

در موارد نادر، سرطان می‌تواند به‌عنوان التهاب عودکننده لوزه شود

التهاب لوزه مکرر ممکن است در بزرگسالان به دلیل قرار گرفتن در معرض یا عوامل دیگر رخ دهد، اما برای بزرگسالان غیرعادی است که به طور مکرر به چنین عفونتی مبتلا شوند.

اگر فردی علائمی دارد که به نظر می‌رسد التهاب لوزه مکرر باشد، پزشکان اغلب آزمایشاتی را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که علائم در واقع نشانه مشکل یا بیماری دیگری نیست. آنها می‌توانند نشانه سرطان گلو یا لوزه‌ها باشند، به خصوص اگر فرد سابقه مصرف دخانیات داشته باشد.

 

چه زمانی باید برداشتن لوزه را در نظر گرفت؟

برداشتن لوزه‌ها از طریق جراحی زمانی در نظر گرفته می‌شود که کودکان هفت بار یا بیشتر عفونت لوزه‌ها  را در یک سال داشته باشند، یا پنج بار در سال در دو سال گذشته و یا سه بار در سه سال گذشته.

اگر التهاب لوزه‌های مکرر به آن آستانه نرسیده باشد، انتظار هوشیارانه همراه با اقداماتی برای جلوگیری از عود لوزه و در غیر این صورت مدیریت لوزه به طور معمول در هنگام بروز عفونت پیشنهاد می‌شود.

اگرچه برداشتن لوزه‌ها برای کودکان معمول‌تر است، اما بزرگسالان نیز می‌توانند از عمل جراحی لوزه بهره ببرند. اگر موارد مکرر لوزه باعث آپنه انسدادی خواب یا مشکل در تنفس شود، ممکن است برداشتن لوزه نیز در نظر گرفته شود.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.