پشت‌پرده «بایا» و قرارداد میلیاردی‌اش با صداوسیما

بایا؛ کلمه‌ای که به شکلی عجیب و منزجر کننده، این روزها بیشترین فضای تبلیغاتی رادیو و تلویزیون را پر کرده و برای بسیاری از مخاطبان، سوال برانگیر شده است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، «بایا» عنوانی که این روزها زیاد از صداوسیما شنیده و دیده می‌شود؛ عبارتی تبلیغاتی برای یک مجموعه ناشناخته.

اخبار رسیده به خبرنگار ما حاکی است، پشت پرده تبلیغات تامل برانگیز «بایا» برادر غلام حیدر ابراهیم بای سلامی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و از امضا کنندگان نامه جام زهر در دوران معاصر است.

وی خبرنگار سازمان صدا و سیما بوده و قرارداد تبلیغاتی این شرکت را با صداوسیما منعقد کرده است. قراردادی به مبلغ یک هزار و 200 میلیارد تومان به مدت سه سال به صورت مشارکت در درآمد در حوزه کسب و کار. چیزی شبیه به قرارداد شرکت توسکا (مالک روبیکا) که برای سه سال، هزار و دویست میلیارد تومان سالیانه به صداوسیما پرداخت می‌کرد.

شرکت بایا از شرکت‌های دانش بنیان بوده که اعضای هیئت مدیره آن نیز غلام حیدر ابراهیم بای سلامی و مهدی ساعدی هستند. شنیده شده این شرکت برای ثبت رسمی نیز با اشکالات جدی روبه رو است. همچنین گفته می‌شود شرکت مذکور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه دارویی قراردادهای کلانی بسته است.

بررسی های اجمالی حاکی است که بایا برای ثبت نام، اطلاعات بسیار جزئی مشتریان و فروشندگان را طلب می کند که بسیار تامل برانگیز است. ضمن آنکه برای راستی آزمایی این خود اظهاری‌ها، مبلغ 150هزار تومان دریافت می‎کند!

شکست سنگین در راه است؟

عبارت درج شده در وبسایت بایا به این شرح است: «بایا برای ارزیابی و بررسی مدارک و همچنین بازدید از محل‌های کسب و کار، دریافت، تطبیق و تایید مدارک عضویت در بایا، کارشناس اعزام خواهد کرد. (هزینه این ارزیابی که فقط یکبار دریافت می‌شود مبلغ سیصد هزار تومان است که به مناسبت افتتاحیه با 50 درصد تخفیف برای مدت کوتاه مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان خواهد بود).»

با وجود وبسایت‌های مشابه مانند دیحیکالا، شیپور، دیجی‌استایل، با سلام و…، برخی از کارشناسان از شکست سنگین این پروژه خبر می‌دهند.

در وبسایت بایا به عنوان شبکه هوشمند خرید و فروش کالا و خدمات این عبارت درج شده: مصرف کننده گرامی، بایا در حال ثبت نام و ارزیابی تامین کنندگانِ محترم می باشد، به زودی فروش کالا و ارائه خدمات در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.