تصاویر رسمی «سهند» پارس خودرو منتشر شد

سهند پارس خودرو جدیدترین محصول این شرکت است که به تازگی تصاویر آن روی وبسایت پارس خودرو قرار گرفته و مشخصات رسمی آن منتشر شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، سهند پارس خودرو اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو و در سال گذشته رونمایی شد اما رونمایی رسمی آن احتمالا امسال در طی مراسمی رسمی انجام می شود. این خودرو در واقع فیس لیفتی از ساینا به حساب می آید و یا می توان آن را نسخه سدان از سایپا اطلس دانست. طراحی این خودرو بر اساس خط طراحی ای است که در محصولاتی مثل شاهین، آریا و اطلس دیده می شد و دقیقا همان المان های طراحی را در چراغ ها و سپر این سدان پارس خودرو می بینیم.

سهند پارس

مشخصات فنی سهند پارس خودرو
به نقل آخرین‌خودرو، سهند پارس خودرو به پیشرانه M15 از سری GSI مجهز است و این دقیقا همان موتوری است که در سایپا اطلس هم به کار رفته بود. این پیشرانه در واقع نسخه ای بروز شده از پیشرانه M15 است که با تغییراتی فنی بهبود یافته و توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد. قدرت در نسخه دنده ای از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد و در نسخه اتوماتیک گیربکس CVT انتقال قدرت را انجام می دهد.

سهند پارس

کابین و امکانات سهند پارس خودرو
خط طراحی داخلی هم دقیقا همان چیزی است که در سایپا اطلس دیده می شد و دقیقا همان تریم دو رنگ را داریم که نسبت به دیگر محصولات سایپا به‌روزتر و زیباتر است. البته باید دید کیفیت متریال هم در این خودروهای جدید بهبود داشته است یا نه. احتمالا همانند اطلس برای سهند پارس خودرو هم همان تیپ بندی (S-G-L-E) را داشته باشیم و بر این اساس انتظار می رود در نسخه فول آپشن این سدان امکاناتی نظیر سانروف، طراحی دو رنگ بدنه، صندلی برقی راننده، گرم کن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران و رادار نقطه کور به کار رفته باشد. دیگر امکاناتی که در سهند دیده می شود عبارت اند از فرمان کمکی برقی، رینگ ۱۴ اینچی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز و… .

هنوز مشخص نیست سهند پارس خودرو چه زمان و با چه قیمتی به بازار می آید اما احتمالا عرضه این خودرو با سایپا اطلس همزمان باشد و قیمتی در همان محدوده را برای این سدان جدید داشته باشیم.

سهند پارس

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.