هر آنچه باید در خصوص روغن بادام بدانید

روغن بادام شیرین شهرت زیادی در دنیای زیبایی دارد. البته علاوه بر استفاده موضعی از این روغن می‌توان از آن برای کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون نیز استفاده کرد. این روغن از میوه درخت بادام گرفته می‌شود و برای مراقبت از پوست ایده‌آل است.

به گزارش تازه‌نیوز، روغن بادام به لطف مواد مغذی خود برای سلامتی بدن مفید است، بنابراین می‌توانید آن را در برنامه غذایی و همچنین روتین مراقبت از پوست بگنجانید. این روغن حاوی ویتامینE، اسیدهای چرب، چربی‌های غیراشباع مونو و اسید اولئیک(امگا9) و اسید لینولئیک(امگاها6) است.

 

فواید روغن بادام برای بدن

 

روغن بادام برای افزایش کلسترول خوب خون

بدن انسان دو نوع  کلسترول دارد: کلسترول بد که باعث انباشته شدن عروق از چربی‌ها شده و به‌مرور زمان رگ‌ها گرفته و احتمال بروز بیماری‌های قلبی بالا می‌رود. کلسترول خوب برعکس عمل کرده و حافظ قلب است. چون پلاک‌ها را از جداره رگ‌های خونی جدا کرده و به سمت کبد هدایت می‌کند.

بدن ما به کلسترول خوب بیشتری نیاز دارد و بادام می‌تواند به افزایش این نوع کلسترول در بدن کمک کند. چون حاوی اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

 

روغن بادام برای درمان آکنه

آکنه به دلایل مختلفی بروز می‌کند. از جمله اضافه کاری غدد چربی که  در بدن چربی تولید می‌کنند. با تغییرات هورمونی این غدد شروع به تولید چربی بیشتری می‌کنند. البته ژنتیک نیز بی‌تاثیر نیست و برخی افراد به‌صورت ژنتیکی آکنه دارند.

روغن بادام برای سلامت پوست‌های چرب مفید است و به رفع جوش‌های سرسیاه و آکنه‌ها کمک می‌کند. چون حاوی مواد مغذی است که به بهبود ظاهر مناطق درگیر آکنه کمک کرده و باعث کاهش التهاب، تسکین پوست و افزایش رطوبت آن می‌شوند.

 

روغن بادام در خدمت سلامت موها

پوست سر خشک مشکلی است که افراد زیادی را درگیر کرده است و باعث خشکی و کدر شدن موها می‌شود. خارش و شوره سر نیز از مشخصه‌های خشکی پوست سر هستند. خوشبختانه روغن بادام باعث نرمی و شفافیت موها می‌شود. این روغن به کاهش شوره سر و درماتیت سبورئیک یا اگزمای سبورئیک نیز کمک می‌کند.

 

روغن بادام برای مراقبت از پوست

پوست به‌طور مداوم در معرض شرایطی قرار دارد که ممکن است به سلامت و ظاهر آن آسیب‌رسان باشد. تماس با ویروس‌ها و باکتری‌ها یا آفتاب‌سوختگی از جمله مشکلاتی است که سلامت پوست را تهدید می‌کند.

روغن بادام به سلامت هر چه بیشتر پوست کمک می‌کند چون از خشکی آن پیشگیری کرده و باعث بهبود مشکلاتی از جمله آکنه و اگزما می‌شود. دلیل آن نیز وجود حاوی اسیدهای چربی است که باعث رطوبت بخشی به پوست می‌شوند.

 

روغن بادام برای کاهش ترک‌های پوستی

ترک‌های پوستی به‌صورت خطوطی ناخوشایند و نازیبا روی سطح پوست ظاهر شده و برای اکثر افراد ناخوشایند هستند. ترک‌های پوستی به دلیل اضافه وزن، بارداری یا در نتیجه کاهش وزن زیاد روی پوست ظاهر می‌شوند.

در این شرایط پوست به‌شدت کشیده شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. روغن بادام سرشار از ویتامین Eو اسیدهای چربی است که برای احیای سلول‌های پوستی فوق‌العاده‌اند. این روغن باعث نرمی و رطوبت‌بخشی به پوست شده و بروز ترک‌ها را کاهش می‌دهد.

 

فواید دیگر روغن بادام

فواید روغن بادام به همین‌جا ختم نشده و به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها، کلسیم و پروتئین‌ها برای تقویت استخوان‌ها، بهبود حافظه و ارتقای سلامت مغز و همچنین مقابله با سرطان نیز مفید است.

 

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.