۶ توصیه برای پاک کردن درست آرایش طی چند ثانیه

یکی از نکات اصلی در برنامه زیبایی روزانه پاک کردن آرایش قبل از خواب است. خانم‌ها برای اصلاح برخی ایرادات صورت و همچنین زیباتر شدن علاقه زیادی به آرایش دارند و این‌کار را با دقت انجام می‌دهند. اما اکثرشان برای پاک کردن آرایش این حوصله و دقت را به خرج نمی‌دهند. خستگی، دیر به منزل رسیدن بعد از مهمانی، وقت نداشتن و غیره جزو بهانه‌هایی است که پاک کردن آرایش را برای برخی سخت می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، با وجود اینکه اینکار در ظاهر چندان مهم نیست اما عملا نتایج زیادی روی سلامت پوست دارد از جمله اینکه منافذ پوست را مسدود می‌کند، لک‌های پوستی ایجاد می‌کند و درخشانی پوست را از بین می‌برد. عدم پاک کردن درست صورت قبل از خوابیدن در طولانی‌مدت همچنین باعث تخریب پوست و بروز چین و چروک زودهنگام می‌شود.

خوشبختانه شما حتی اگر حوصله و آرایش پاک‌کن گرانقیمت هم نداشته باشید می‌توانید به راحتی در عرض چند ثانیه و بدون صرف هزینه زیاد آرایش خود را پاک کنید. در ادامه 6 توصیه برای اینکار داریم.

 

صورت خود را با آب سرد و صابون خنثی بشورید

شست‌وشوی صورت با آب سرد و صابون خنثی برای از بین بردن تمام کثیفی‌هایی که در طول روز به صورت چسبیده‌اند ایده‌آل است. از آب گرم و داغ بپرهیزید چون به ترشح چربی طبیعی پوست آسیب‌زده و می‌تواند باعث خشکی پوست شود.

 

از وازلین برای پاک کردن آرایش چشم‌ها استفاده کنید

ریمل و خط‌چشم ماندگاری بیشتری دارند و معمولا با یک آبکشی ساده پاک نمی‌شوند. برای اینکه در عرض چند ثانیه آرایش چشم‌ها را پاک کنید می‌توانید مقدار کمی وازلین روی انگشت اشاره خود زده و روی هر دو چشم بمالید.

اجازه ندهید وازلین به داخل چشم‌هایتان برود. اضافه وازلین و آرایش را با دستمال یا پد تمیز پاک کنید. این ماده نه‌تنها آرایش را پاک می‌کند بلکه یک مرطوب‌کننده طبیعی برای مژه ها و محرک رشد آنها نیز محسوب می‌شود.

 

روغن بادام را دریابید

روغن بادام منبع طبیعی ویتامینE و اسیدهای چربی ضروری است که فواید زیادی برای پوست دارد. اکثر خانم‌ها از این روغن به عنوان پاک‌کننده آرایش استفاده می‌کنند چون بافت چربی دارد و به این ترتیب روند پاک کردن آرایش را بدون ایجاد حساسیت و آسیب به پوست سرعت می‌دهد.

مزیت روغن بادام نسبت به دیگر انواع روغن‌ها این است که باعث مسدود شدن و آسیب به عملکرد غدد سباسه نمی‌شود. کافیست که چند قطره روغن بادام شیرین را روی ناحیه مورد نظر بزنید و با کمک پد آرایش پاک‌کن یا دستمال نخی نرم و لطیف آرایش آن قسمت را پاک کنید.

 

پاک کردن آرایش لب‌ها را فراموش نکنید

حتی اگر آرایش لب‌تان خراب شده و رژلب یا خط‌لبی مشخص نیست اما لازم است که لب‌ها را در زمان پاک کردن آرایش با دقت پاک کنید. چون با وجود اینکه بخشی از رژلب در طول روز یا با خوردن و آشامیدن پاک می‌شود اما معمولا بقایای آن روی لب‌ها باقی می‌ماند که قابل مشاهده نیستند. مقداری روغن یا کرم مرطوب‌کننده روی یک گلوله پنبه زده و به آرامی روی لب‌ها بمالید.

 

از روغن نارگیل استفاده کنید

 

روغن نارگیل به‌عنوان یک محصول اعجاب‌انگیز در مراقبت از پوست شناخته شده است. این روغن علاوه‌بر پاک کردن آرایش به مرطوب کردن و محافظت از پوست صورت در برابر چین و چروک کمک می‌کند.

شما می‌توانید به ناحیه دور چشم‌ها و خشک‌ترین مناطق صورت روغن نارگیل بزنید. سپس به آرامی ماساژ دهید تا زمانی که اطمینان حاصل کنید روغن جذب پوست شده است. قبل از اینکه روغن کامل خشک شود با یک تکه پنبه یا پد آرایش پاک‌کن صورت خود را پاک کنید.

 

از تونر مرطوب‌کننده استفاده کنید

بعد از پاک کردن آرایش صورت لازم است برای بستن منافذ پوست و شادابی آن از تونر مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید. این محصول، پوست را برای استراحت و کاهش خطر آکنه و جوش‌های سرسیاه آماده می‌کند.

منبع: سلامت

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.