۵ عادت بدی که باید برای محافظت از زیبایی و سلامتی پوست ترک کنیم!

همه ما می‌دانیم که محافظت از سلامتی پوست به عواملی فراتر از خرید و مصرف محصولات زیبایی مختلف بستگی دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، گاهی اوقات، بعضی از عادت‌های ما درحال آسیب‌رسانی به سلامتی و زیبایی پوست هستند، درحالی که خودمان نسبت به چنین اتفاقی آگاه نیستیم. با این‌حال، هرچقدر که سطح آگاهی خودمان را درباره این عادت‌های نادرست افزایش دهیم و در جهت کنار گذاشتن آنها تلاش کنیم، شرایط بهتری را هم برای محافظت از سلامتی و زیبایی پوست به‌وجود می‌آوریم.

 

۱. خوابیدن بدون پاک کردن آرایش از روی صورت

ذرات آرایشی، چربی‌ها و آلودگی‌های مختلف که در طول روز درون پوست صورت جمع می‌شوند، باید در پایان روز حتما پاکسازی شوند وگرنه به سلامتی و زیبایی پوست آسیب می‌رسانند. بی‌توجهی به شستن و پاکسازی صورت قبل از خواب شبانه، یکی از عادت‌های نادرست اما رایجی است که می‌تواند باعث انسداد روزنه‌های پوستی شود و مشکلاتی مثل جوش‌های سرسیاه و سرسفید را به‌وجود بیاورد. پاکسازی صحیح و کامل پوست صورت قبل از خواب شبانه، شرایط مناسب را برای تنفس و بازسازی پوست فراهم می‌کند.

 

۲. حذف کردن مرطوب‌کننده از روتین پوستی

کنار گذاشتن مرطوب‌کننده از روتین پوستی و مخصوصا عدم استفاده از مرطوب‌کننده قبل از خواب شبانه، یکی از اشتباهات رایج در میان بسیاری از افراد است. به‌گفته متخصصان پوست‌ومو، مرطوب‌سازی پوست قبل از خواب شبانه به ترمیم و تقویت سد دفاعی پوست کمک می‌کند و رطوبت ضروری برای پوست را درون بافت پوست نگه می‌دارد.

 

جدی گرفتن این مساله برای حفظ تعادل آب و رطوبت پوست و همچنین لطافت پوست ضروری است. بنابراین در همه فصل‌های سال باید مرطوب‌کننده سازگار با نوع پوست خودتان را پیدا کنید و حتما شب‌ها قبل از خواب از آن استفاده کنید.

 

۳. استفاده از محصولات روغنی برای موها قبل از خواب شبانه

درحالی که استفاده از محصولات روغنی و ماساژ دادن موها با این محصولات می‌تواند برای بعضی از انواع مو واقعا مفید باشد، اما استفاده از محصولات روغنی قبل از خواب شبانه می‌تواند اثرات منفی و مخربی داشته باشد. درواقع محصولات روغنی بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می‌توانند روی موها باقی بمانند و اگر موهای شما در طول ساعات خواب شبانه با همین حالت رها شوند، ترکیبات روغنی هم به درون پوست سر نفوذ می‌کنند، روزنه‌های پوست سر را مسدود می‌کنند و باعث شکل‌گیری آکنه می‌شوند.

 

۴. استفاده از روبالشی کثیف یا زبر

کیفیت روبالشی شما می‌تواند اثرات مختلفی برای سلامتی و زیبایی پوست داشته باشد. جنس‌های بی‌کیفیت و زبر به‌سادگی باعث تحریکات پوستی می‌شوند، درحالی که روبالشی‌های نخی و لطیف می‌توانند فضای آرام و بدون فشاری را برای پوست صورت فراهم کنند. علاوه بر ضرورت توجه به جنس روبالشی‌ها، همه ما باید روبالشی‌های خودمان را هر هفته بشوییم تا از انتقال آلودگی‌های مختلف از روبالشی به پوست صورت جلوگیری کنیم.

 

۵. زیاده‌روی در لایه‌برداری پوست صورت

درحالی که حفظ تمیزی و پاکیزگی پوست برای سلامتی و زیبایی پوست ضروری است، اما زیاده‌روی در روندهای مراقبتی مثل لایه‌برداری پوست می‌تواند مضرات زیادی داشته باشد. اسکراب‌های زبر یا لایه‌برداری بیش‌ازحد به سلامتی پوست آسیب می‌رساند و باعث شکل‌گیری لکه‌های پوستی تیره، اختلال در وضعیت رنگدانه‌های پوستی یا حتی اسکار می‌شود.

 

بنابراین همیشه از لایه‌بردارهای ملایم و سازگار با نوع پوست خودتان استفاده کنید، لایه‌برداری را بیشتر از ۱ بار در هفته انجام ندهید و هنگام لایه‌برداری پوست هم بیش‌ازحد به پوست فشار نیاورید. زیاده‌روی در لایه‌برداری پوست می‌تواند تعادل طبیعی پوست را مختل کند و چربی‌های ضروری پوست را از بین ببرد. چنین اتفاقی هم به افزایش خشکی پوست و همچنین حساسیت‌پذیری شدیدتر پوست منتهی می‌شود.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.