مزیت‌های تابستانی غوطه‌ور کردن صورت در آب یخ

با افزایش دما و تماس بیشتر پوست با نور خورشید در ماه‌های تابستانی، پوست ما هم به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، خوشبختانه امروزه محصولات گوناگونی برای مراقبت از پوست در دسترس ما قرار گرفته‌اند، اما گاهی اوقات ترفندهای ساده و طبیعی می‌توانند نتایج بسیار چشمگیر و مفیدی داشته باشند. غوطه‌ور کردن صورت در آب یخ نیز یکی از همین ترفندهای ساده و طبیعی است که می‌تواند سلامتی، زیبایی و درخشش پوست را در فصل تابستان افزایش دهد.

غوطه‌ور کردن صورت در آب یخ چگونه انجام می‌گیرد؟

 

همان‌طور که از عنوان این کار مشخص است، در این ترفند طبیعی و ساده باید صورتتان را برای مدت‌زمان کوتاهی درون آب یخ فرو ببرید. تکرار این کار در روزهای تابستانی می‌تواند سلامتی، زیبایی و درخشش پوست شما را تقویت کند.

برای انجام این کار مثلا می‌توانید یک کاسه بزرگ را با آب یخ پُر کنید و تکه‌های یخ را هم به آن اضافه کنید و بعد برای مدت‌زمان کوتاهی، صورتتان را درون این ظرف آب فرو ببرید.

 

مزیت‌های غوطه‌ور کردن صورت در آب یخ

 

۱. کاهش قرمزی، تورم و پف‌کردگی 

وقتی که پوست صورت با آب یخ تماس پیدا می‌کند، سرمای آب باعث انقباض در مویرگ‌ها می‌شود. همین روند انقباضی به کاهش پف‌کردگی، قرمزی و تورم پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود که پوست شما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد.

 

۲. تسکین تحریکات و التهابات پوستی 

تماس بیش‌ازحد پوست با نور خوشید در فصل تابستان یا واکنش‌های آلرژیک مختلف می‌توانند باعث شکل‌گیری علائمی مانند قرمزی، خارش و تحریکات پوستی شوند. اما آب سرد به‌واسطه منقبض‌سازی رگ‌های خونی و تسکین التهاب پوست دقیقا می‌تواند برای مبارزه با چنین مشکلاتی مفید باشد.

 

۳. کوچک‌ترسازی روزنه‌های پوستی

یکی از مزیت‌های مهم غوطه‌ورسازی صورت در آب یخ، تنگ‌تر یا کوچک‌تر کردن روزنه‌های پوستی است. سرمای آب درواقع باعث می‌شود که روزنه‌های پوستی کوچک‌تر شوند، پوست شما صاف‌تر به نظر برسد و حتی میزان تجمع ذرات آلودگی، چربی‌ها و… درون روزنه‌های پوستی کاهش یابد. داشتن روزنه‌های پوستی پاکیزه و کوچک‌تر باعث می‌شود که احتمال انسداد آنها کاهش یابد و درنتیجه احتمال شکل‌گیری جوش‌های سرسیاه یا آکنه نیز کمتر شود.

 

۴. افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست 

آب یخ می‌تواند قابلیت جذب‌کنندگی پوست را تقویت کند و درنتیجه باعث شود که محصولات مراقبت از پوست راحت‌تر توسط پوست جذب شوند. گیرنده‌های پوست پس از تماس با آب یخ با عملکرد بهتری کار می‌کنند و در این شرایط محصولاتی مثل سرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و ماسک‌ها بهتر به لایه‌های مختلف پوستی نفوذ خواهند کرد. این ترفند ساده و طبیعی می‌تواند مزیت‌های رژیم مراقبت از پوست شما را بیشتر کند و اثربخشی محصولات گوناگون را نیز افزایش بدهد.

 

۵. افزایش اکسیژن‌رسانی به پوست 

سرمای آب باعث تقویت گردش خون می‌شود و میزان اکسیژن درون پوست را بیشتر می‌کند. افزایش اکسیژن‌رسانی به پوست هم باعث می‌شود که شما پوست سالم‌تر و درخشان‌تری در فصل تابستان داشته باشید. آب سرد به‌واسطه احیای سلول‌های پوستی و افزایش جوانی و شادابی پوست می‌تواند طراوت طبیعی و دلپذیری به پوست شما بدهد.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.