۵ اشتباه رایج هنگام آرایش موها

حالت‌دهی به موها یا آرایش آنها می‌تواند به مساله چالش‌برانگیزی برای بعضی افراد تبدیل شود زیرا اشتباهات رایجی که هنگام آرایش موها انجام می‌دهیم، از جنبه‌های مختلفی به موها آسیب می‌رسانند و کار حالت‌دهی به آنها را سخت‌تر می‌کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، خشکی شدید موها، شکستن و ریزش موها و همچنین ابتلا به موخوره از مهم‌ترین عوارضی هستند که به‌خاطر اشتباهات رایج هنگام آرایش موها به‌وجود می‌آیند. اگر شما هم از این اشتباهات رایج هنگام حالت‌دهی به موها بی‌خبر هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

۱. عدم استفاده از محصولات محافظ در برابر حرارت

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج هنگام حالت‌بخشی به موها، استفاده نکردن از محصولاتی است که برای محافظت از موها در برابر حرارت ساخته شده‌اند. کسانی که از ابزارهای حالت‌دهنده حرارتی مثل سشوار و انواع اتوی مو استفاده می‌کنند، قطعا باید قبل از شروع کار با چنین وسایلی از محافظ ضدحرارت برای موها استفاده کنند.

حرارت بالای ابزارهای حالت‌دهنده حرارتی می‌تواند به موها آسیب برساند و باعث خشکی شدید موها، شکنندگی و ریزش آنها و ابتلا به موخوره شود. اما همین محصولات محافظ ضدحرارت مثل یک لایه دفاعی میان موها و حرارت قرار می‌‌گیرند و اثرات منفی این ابزارهای حالت‌دهنده را کاهش می‌دهند.

 

۲. اصرار به داشتن مدل ‌‌موهایی که به مهارت تخصصی نیاز دارند

همه ما گاهی اوقات مدل‌موهایی را در فیلم‌های سینمایی یا شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که بسیار جذاب به نظر می‌رسند، درحالی که بعضی از ما تصمیم می‌گیریم که چنین مدل‌موهایی را روی موهای خودمان پیاده کنیم. اما این مدل‌موها عمدتا به مهارت‌های تخصصی نیاز دارند، درحالی که به عوامل مهمی مثل نوع و بافت موها نیز وابسته هستند. بدون در نظر گرفتن این نکات، تلاش برای داشتن مدل‌ موهای بسیار خاص معمولا باعث شکنندگی شدید موها، گره‌خوردگی بسیار پیچیده آنها و حتی ریزش مو می‌شود.

 

۳. انتخاب مدل‌موهایی که شدیدا به موها فشار می‌آورند

آیا شما هم یکی از همان افرادی هستید که همیشه اصرار دارند مدل‌موی دم‌اسبی بسیار سفت‌وسختی داشته باشند؟ اصرار به داشتن مدل‌موهایی که موها را شدیدا تحت فشار می‌گذارند، به‌سادگی باعث آسیب‌دیدگی موها، شکنندگی و ریزش آنها می‌شود، مخصوصا اگر از کش‌های بسیار سفت برای بستن موها استفاده کنید. بنابراین همیشه باید موهای خودتان را طوری ببندید که موها تحت فشار قرار نگیرند و همیشه هم باید از ابزارهای لطیف و نرم برای بستن موها استفاده کنید.

 

۴. فرار از کوتاه کردن یا نوک‌گیری موها

اگر می‌خواهید که موهای بلندی داشته باشید یا این‌که موهای شما همیشه شاداب و جذاب به نظر برسند، قطعا باید موهایتان را طبق یک برنامه منظم کوتاه کنید یا آنها را در فواصل بسیار کوتاه نوک‌گیری کنید. موها معمولا براساس اندازه، بافت و سلامت عمومیشان باید هر ۴ تا ۸ هفته نوک‌گیری شوند. جدی نگرفتن این اصل مهم باعث شکنندگی و خشکی موها می‌شود و اجازه نمی‌دهد که شما موهای سالم و شادابی داشته باشید.

 

۵. اصرار بیش‌ازحد به استفاده از ابزارهای حرارتی

اصرار همیشگی به استفاده از ابزارهای حرارتی برای حالت‌بخشی به موها قطعا در طولانی‌مدت به سلامتی موهای شما آسیب می‌رساند. حرارت به ساقه موها نفوذ می‌کند و چربی‌های طبیعی موها را از بین می‌برد، درحالی که چنین اتفاقی باعث خشکی و کدرشدگی موها خواهد شد. بنابراین اگر فکر می‌کنید که درنهایت مجبورید از این ابزارهای حرارتی استفاده کنید، حداقل بعضی روزها به‌هیچ‌وجه چنین کاری را انجام ندهید تا موهای شما فرصت کافی برای ترمیم و استراحت داشته باشند.

منبع: سلامت

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.