۵ نکته ساده برای رشد بهتر موی کودکان

متوسط زمانی که طول می‌کشد تا موها ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متر رشد کنند حدود یک سال است و این برای همه چه بالغین و چه کودکان یکسان است.

به گزارش تازه‌نیوز، نوزادان هم طی شش ماه تمام موهایی که با آن به دنیا می‌آیند را از دست می‌دهند و پس از آن، موهایی که رشد می‌کنند بافت متفاوتی دارند. حالا اینکه چقدر طول می‌کشد تا این مو دوباره رشد کند، متغیر است؛ موها در بعضی کودکان با سرعت بیشتر و در برخی دیگر با زمان کمتری رشد می‌کنند.

برای بسیاری از افراد، رشد مو یک فرآیند بسیار طولانی است که به عوامل زیادی بستگی دارد. در این مقاله به چند مورد از این عوامل در مورد رشد مو در کودکان اشاره خواهیم کرد.

 

۱. به تغذیه کودک توجه کنید

یک کار دشوار هنگام پرورش کودکان، نظارت بر میزان مصرف ویتامین آنهاست. اگر موهای کودک شما رشد نمی‌کند یا ریزش موی بسیار بدی دارد، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که آیا او رژیم غذایی متعادلی دارد یا خیر؟با ترکیب چربی‌های سالم مانند اسیدهای چرب امگا۳ و سایر چربی‌های ترانس و اشباع‌شده که در ماهی، آووکادو و تخم‌مرغ یافت می‌شوند، به رشد موهای کودکتان کمک کنید. همچنین ترکیب ویتامین‌های A، B، C و E با تحریک تولید سبوم و تقویت مو برای کمک به رشد مو شگفت‌انگیز است.

اگر متوجه شدید که کودک شما به دلایل مختلف در جذب این مواد مغذی مشکل دارد، باید برای مشاوره تخصصی و احتمالاً تجویز پروبیوتیک‌ها و مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید تا به حل این مشکل کمک کند.

 

۲. تخلخل موهای فرزندتان را بشناسید

تخلخل مو یعنی توانایی مو در جذب و حفظ رطوبت، روغن، رنگ یا دیگر مایعات در خارجی‌ترین لایه مو (کوتیکول). دانستن نوع تخلخل موها به ما کمک می‌کند تا محصولات مراقبت از موی مناسبی انتخاب کنیم. تخلخل مو یک نکته ضروری برای رشد مو است. آگاهی در مورد تخلخل موی فرزندتان به شما کمک می‌کند بدانید که چند وقت یکبار موهایش را بشویید، چه روش‌هایی برای مراقبت از موهای او به کار ببرید و چه محصولاتی برای موهایش استفاده کنید.

 

۳. از مدل موهای سفت خودداری کنید

پوست سر کودکان بسیار حساس است، بنابراین نباید موهای کودک را با مدل‌هایی که بیش از حد سفت به نظر می‌رسند، ببندید. به عنوان مثال، مدل‌ موهایی که با کش بسته می‌شوند برای کودکان جذاب‌ هستند، اما گاهی اوقات، اگر بیش از حد انجام شوند، ممکن است به پوست سر فرزندتان آسیب برساند و حتی باعث ریزش مو شوند.

 

۴. از اصلاح موهای کودک نترسید

بسیاری از والدین از اصلاح موهای کودک با استفاده از قیچی می‌ترسند. در حالی که کوتاه کردن منظم موهای فرزندتان باعث محدود شدن نوک دوشاخ یا موخوره می‌شود. این بدان معنی است که موها دچار شکستگی نخواهند شد و موهایشان ضخیم‌تر می‌شود.

 

۵. با موهای کودک با ملایمت برخورد کنید

هنگام شست‌وشو، گره‌زدایی و مراقبت از موهای کودک، سعی کنید تا حد امکان ملایم باشید. کودکان پوست سر بسیار ظریف و حساسی دارند، بنابراین هرگونه خشونت، دستکاری بیش از حد یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی می‌تواند باعث آسیب دیدن موهای آنها شود.

از محصولات مو با کیفیت خوب، شانه‌های دندان پهن و برس‌های تمیز برای باز کردن و صاف کردن موهای کودک استفاده کنید و به آرامی از موهای آنها مراقبت کنید. به این ترتیب، شما به فرزندتان یاد خواهید داد که مراقبت از موهایش کار طاقت‌فرسایی نیست، بلکه بخشی از مراقبت از خود است.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.