۶ اشتباه هنگام استفاده از رژ لب

رژ لب یکی از محبوب‌ترین ابزارهای آرایشی در سراسر جهان است که می‌تواند احساس شادابی و اعتمادبه‌نفس زیادی به خانم‌ها بدهد و جلوه زیباتری به چهره آنان ببخشد.

به گزارش تازه‌نیوز، تصمیمات اشتباه در انتخاب رژ لب یا انجام کارهای اشتباه هنگام استفاده از رژ لب می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در ادامه با مهم‌ترین اشتباهات رایج هنگام استفاده از رژ لب آشنا خواهیم شد.

۱. برجسته‌سازی بیش‌ازحد لب بالایی

تلاش برای برجسته‌سازی بیش‌ازحد لب بالایی با کمک رژ لب، با این هدف که کوچک بودن لب پایینی را پنهان کنیم، یکی از بدترین اشتباهات هنگام استفاده از رژ لب است. شاید چنین کاری برای عکس‌برداری یا حتی با کمک برنامه‌های ویرایش تصویر بتواند جلوه بهتری به چهره شما بدهد، اما در دنیای واقعی به‌هیچ‌وجه جذابیتی ایجاد نمی‌کند.

 

۲. انتخاب رنگ اشتباه

یکی از رایج‌ترین اشتباهات هنگام استفاده از رژ لب، انتخاب رنگ اشتباه و ناسازگار با رنگ طبیعی پوست است. این تصمیم اشتباه می‌تواند از آشنا نبودن با رنگ طبیعی پوست نشات بگیرد.

اگر ته‌رنگ پوست کسی گرم باشد، یعنی می‌تواند از رژ لب‌هایی با رنگ‌های نارنجی و قرمز استفاده کند. اما اگر ته‌رنگ پوست کسی سرد باشد، یعنی بهتر است که بیشتر از رژ لب‌های صورتی یا قرمز دارای ته‌رنگ آبی استفاده کند. اگر ته‌رنگ پوست کسی هم خنثی باشد، می‌تواند از رژ لب‌های مختلف در تمامی رنگ‌های گوناگون استفاده کند.

 

۳. مراقبت نکردن از لب‌ها

فراموش نکنید که لب‌ها بخشی از پوست بدن هستند و مراقبت از آنها نیز باید یکی از بخش‌های مهم در روتین مراقبت از پوست باشد. یکی از اشتباهات رایج کسانی که به رژ لب علاقه دارند، دقیقا همین است که آبرسانی به پوست لب‌ها و مراقبت از آنها را جدی نمی‌گیرند، درحالی که استفاده از محصولات مخصوص برای مراقبت از لب‌ها قبل از به‌کارگیری رژ لب ضرورت دارد.

 

۴. استفاده نکردن از خط لب

اگر لب‌های نازکی دارید، خط لب می‌تواند یکی از بهترین ابزارها برای حجیم‌سازی لب‌های شما باشد. البته خط لب انتخاب‌شده باید یک یا دو درجه از پوست طبیعی لب‌ها تیره‌تر باشد تا اثربخشی مطلوبی پیدا کند. ضمن این‌که ابتدا باید از خط لب برای مشخص کردن محدوده لب‌ها کمک بگیرید و سپس از رژ لب استفاده کنید.

 

۵. استفاده از محصولات نامناسب

اگر پوست لب‌های شما خشک باشد، استفاده از رژ لب بدون کمک روغن‌های مخصوص لب معمولا ایده خوبی برای شما نخواهد بود. بنابراین در این شرایط باید از روغن‌های مخصوص لب‌ها استفاده کنید و سپس از رژ لب کمک بگیرید تا پوست لب‌های شما سریعا دچار خشکی و پوسته‌ریزی نشود.

 

۶. عدم آماده‌سازی لب‌ها برای استفاده از رژ لب

علاوه بر این‌که هرروز باید به پوست لب‌ها رسیدگی کنید، قبل از به‌کارگیری رژ لب نیز باید لب‌ها را برای استفاده از این محصول آماده کرده باشید. اسکراب‌های مخصوص لب معمولا گزینه خوبی برای این شرایط هستند زیرا ذرات پوستی مرده را از بافت لب‌ها جدا می‌کنند و زمینه یکدست و شادابی را برای استفاده از رژ لب فراهم می‌سازند.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.