چگونه لکه‌های لباس کودکان را پاک کنیم؟

اگر فرزند پرجنب‌وجوشی دارید که نمی‌تواند یک جا بنشیند و مدام این‌سو و آن‌سو می‌دود و دست‌هایش را کثیف می‌کند، مطمئناً با لباس‌های لک‌شده بسیاری مواجه شده‌اید.

به گزارش تازه‌نیوز، البته کثیف شدن بخشی از دوران کودکی است و نشانه آن است که فرزندان شما در حال کاوش جهان هستند اما کثیف شدن لباس کودکان اجتناب‌ناپذیر است. اگر به این فکر می‌کنید که چگونه لکه‌ها را از روی لباس آنها پاک کنید، نکاتی را که به شما پیشنهاد می‌کنیم را بخوانید. این نکات در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی زیادی خواهند کرد.

این راهکارهای خانگی برای از بین بردن لکه‌های جدید یا قدیمی، کاملاً موثرند.

 

موثرترین راه‌حل‌ها برای پاک کردن لکه از روی لباس کودکان

پودر بچه

استفاده از پودر بچه برای از بین بردن لکه سس یا پاشیده شدن چربی عالی است. به سادگی مقدار زیادی پودر تالک را روی لکه تازه بمالید و صبر کنید تا ماده جذب شود. سپس می‌توانید لباس را به‌طور معمول بشویید. از آب ولرم و یک شوینده خوب استفاده کنید.

 

آب لیمو

مواد موجود در آب لیمو برای شستن لباس‌ها ایده‌آل است. اگر فرزندانتان لباس‌های سفید خود را کثیف و لکه‌دار کرده‌اند، چند قطره لیمو را روی محل کثیف بریزید. سپس آن را در آفتاب خشک کنید و بعد با یک شوینده باکیفیت بشویید.

 

سرکه سفید

برای احیای لباس‌های سفید یا رنگی خود، از کمی سرکه سفید استفاده کنید. کافیست نصف فنجان سرکه سفید را در چرخه آبکشی ماشین لباسشویی خود بریزید. بلافاصله متوجه تغییر خواهید شد.

همچنین می‌توانید لباس‌های لکه‌دار (بزرگسالان و کودکان) را در سرکه خیس کنید. این کار به‌راحتی کثیفی‌های ایجاد شده توسط مواد غذایی یا دئودورانت‌ها را از بین می‌برد.

 

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه برای از بین بردن سخت‌ترین لکه‌ها ایده‌آل است. پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه را با کمی خمیر دندان (که ژل نیست) مخلوط کنید. سپس محلول را با استفاده از یک پارچه نرم روی لباس لکه‌دار بمالید. بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت بماند و بشویید. لکه هر چه باشد به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

 

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین یک پاک‌کننده عالی برای دیوار، کف، حمام و همچنین برای لباس‌های کودکان است. ارزان بوده و به‌راحتی در دسترس قرار دارد. علاوه بر این که برای از بین بردن لکه مفید است، به نرم شدن و از بین بردن بوی بد لباس شما کمک می‌کند.

با آب و جوش‌شیرین خمیری همگن درست کنید و روی لکه بمالید. همچنین می‌توانید وقتی لباس را در ماشین لباسشویی قرار می‌دهید، چند قاشق از آن را به مواد شوینده خود اضافه کنید.

 

نمک 

اگر لکه توسط یک مایع ایجاد شد، بلافاصله کمی نمک روی آن بمالید تا جذب شود. وقتی خشک شد با یک برس کوچک آن را از روی پارچه بردارید و سپس لباس را بشویید.

اگر لباس‌هایی دارید که در شست‌وشو کم‌رنگ می‌شوند، می‌توانید کمی به آنها نمک بزنید تا رنگ به پارچه بچسبد و جدا نشود.

 

خمیر دندان

نکته دیگر برای مادرانی که نمی‌دانند چگونه لکه‌های لباس فرزندان خود را پاک کنند، استفاده از خمیر دندان است. منتهی شما باید خمیر دندانی را انتخاب کنید که ژل نباشد بلکه کرمی باشد.

کمی از این خمیر را روی لکه بمالید و با مسواک پخش کنید. بگذارید خمیر دندان چند دقیقه بماند و سپس با یک پارچه یا برس آغشته به آب آن را تمیز کنید.

 

شامپو

یک گزینه عالی برای شستن بالش‌های کودکان و بزرگسالان شامپو است. معمولاً پوست سر و عرق باعث کثیف شدن روکش کوسن می‌شود. از شامپوی مویی که معمولا می‌خرید استفاده کنید و پارچه را با آن بشویید.

با استفاده از این درمان‌های خانگی، می‌توانید لباس‌های فرزندان خود و کل خانواده را در شرایط مطلوب نگه دارید. با استفاده از این مواد، نگرانی از بین بردن لکه از لباس فرزندانتان به‌طور کامل برطرف می‌شود.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.