۶ اشتباه آرایشی رایج و ترفندهای جایگزین

بعضی افراد از یک یا چند ترفند آرایشی به مدت چندین و چند سال استفاده می‌کنند و با افزایش سن هم حاضر نیستند که این ترفندها را تغییر بدهند.

به گزارش تازه‌نیوز،  طبیعتا ترفند آرایشی خاصی که در سن ۲۰ سالگی نتیجه خوبی دارد، نمی‌تواند برای ۴۰ سالگی هم مناسب باشد. بنابراین همیشه باید از ترفندهای آرایشی اشتباه دوری کنید تا پوست شما هم سالم و زیبا به نظر برسد. آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات آرایشی، این امکان را به شما می‌دهد تا الگوهای آرایشی خودتان را راحت‌تر اصلاح کنید.

 

۱. عدم آماده‌سازی پوست 

اولین گام برای شروع آرایش چیست؟ زیرسازی یا همان استفاده از فونداسیون؟ اگر این‌طور فکر می‌کنید، یعنی اشتباه پیش می‌روید. درواقع اولین گام برای شروع آرایش، آماده‌سازی پوست تماس با ترکیبات آرایشی است. بنابراین ابتدا باید مراحل پاکسازی، استفاده از تونر و استفاده از مرطوب‌کننده را انجام بدهید. وقتی که پوست صورت به اندازه کافی تمیز و مرطوب باشد، ترکیبات آرایشی را هم بهتر می‌پذیرد و نتیجه نهایی آرایش هم بهتر خواهد شد.

 

۲. تغییر ندادن فونداسیون با افزایش سن

بعضی از فونداسیون‌های ساده و معمولی برای دهه ۲۰ سالگی عالی هستند، زیرا پوست جوان و انعطاف‌پذیر شما باعث می‌شود که این محصولات عملکرد خوبی داشته باشند. اما همزمان با افزایش سن معمولا این محصولات ساده و همیشگی نمی‌توانند نتیجه خوبی را به‌وجود بیاورند. توجه داشته باشید که با افزایش سن، پوست صورت و گردن هم خشک‌تر می‌شود و درخشش طبیعی خودش را از دست می‌دهد. بنابراین فونداسیون‌های پودری و مات را در سنین بالاتر کنار بگذارید و از جایگزین‌های کرمی استفاده کنید.

قبل از شروع آرایش هم باید به‌درستی از محصولات مرطوب‌کننده باکیفیت استفاده کرده باشید تا پوست شما صاف‌تر شود و ترکیبات آرایشی هم به‌طرز یکنواخت‌تری روی پوست پخش شوند.

 

۳. آرایش کردن زیر نور نامناسب 

اگر مراحل آرایش صورت را زیر نور نامناسب انجام بدهید، بلافاصله پس از ورود به مکان‌های پرنور یا آزاد متوجه می‌شوید که چقدر آرایشتان بد شده است یا چهره وحشتناکی پیدا کرده‌اید! این مشکل مخصوصا زمانی تشدید می‌شود که اتاق شما هنگام آریش صورت با نورهای فلورسنت روشن شده باشد.

بهترین نور برای آرایش صورت، نورهای طبیعی هستند. اگر اتاق شما هنگام آرایش با نور خورشید روشن شده باشد، دقیق‌ترین بازتاب از چهره خودتان را در آینه می‌بینید. اگر هم به نور طبیعی دسترسی ندارید، نورهای گرم و سفید LED که بیشترین شباهت را به نور طبیعی دارند، گزینه‌های خوبی خواهند بود.

 

۴. استفاده بیش‌ازحد از کانسیلر 

بعضی افراد مخصوصا در موقعیت‌های شلوغ و سخت ترجیح می‌دهند که سریعا از مقدار زیادی کانسیلر برای پنهان‌سازی عیب‌های چهره خودشان استفاده کنند و مثلا سریعا حلقه‌های تیره دور چشم‌ها را بپوشانند. اما اگر از رنگ مناسب یا محصول سازگار با نوع پوست خودتان استفاده نکنید یا این‌که در به‌کارگیری کانسیلر زیاده‌روی کرده باشید، به‌سادگی چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز پوستی صورت برجسته می‌شوند یا پوست صورت شما به‌طرز غیرعادی و ناجوری سنگین به نظر می‌رسد.

 

۵. مراقبت نکردن از پوست لب‌ها 

داشتن لب‌های سالم و زیبا، نقش مهمی در آرایش صورت دارد. اما لب بالایی ما همزمان با افزایش سن نازک‌تر می‌شود و رنگ طبیعی‌اش را از دست می‌دهد. بنابراین مراقبت منظم و صحیح از پوست لب به اندازه رسیدگی به پوست دیگر قسمت‌های بدن اهمیت دارد.

استفاده از اسکراب‌های ملایم مخصوص لب (یک‌بار در هفته) و استفاده منظم از بالم لب آبرسان می‌تواند شرایط بهتری را برای پوست لب‌ها به‌وجود بیاورد. اگر می‌خواهید که لب‌های شما جلوه ظاهری بهتری پیدا کنند، رنگ محصولات آرایشی مخصوص لب را نزدیک به رنگ طبیعی لب‌های خودتان انتخاب کنید.

 

۶. استفاده از ریمل سنگین برای مژه‌های پایینی

یکی از اشتباهات آرایشی رایج که معمولا کمتر کسی به آن توجه می‌کند، استفاده از ریمل‌های سنگین برای مژه‌های پایینی است. این اشتباه رایج باعث می‌شود که کانون نگاه و توجه دیگران به چین‌وچروک‌های پوستی زیر چشم‌ها اختصاص پیدا کند. بنابراین تحت هیچ شرایطی در استفاده از ریمل برای مژه‌های پایینی زیاده‌روی نکنید تا خطوط ریز یا چین‌وچروک‌های پوستی شما هم بیش‌ازحد در معرض توجه دیگران قرار نگیرند.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.