چرا باید از روغن آووکادو برای موها استفاده کنیم؟

روغن آووکادو از جنبه‌های مختلفی برای تارهای مو مفید است: افزایش رطوبت، افزایش استحکام، تقویت و درخشندگی موها و… . از طرف دیگر، روغن آووکادو با همه انواع مو سازگاری دارد، نسبتا ماده سبکی است و حالت روغنی هم برای موها به‌وجود نمی‌آورد.

به گزارش تازه‌نیوز، اگر شما هم می‌خواهید که چیزهای بیشتری درباره مزیت‌های روغن آووکادو برای موها بدانید و تصمیم دارید که از این روغن استفاده کنید، ادامه این مطلب برای شما جالب خواهد بود.

۱. مرطوب‌سازی موها

روغن آووکادو ساختار ترکیبی ویژه‌ای دارد و نمی‌توان آن را با دیگر روغن‌های مو مقایسه کرد. روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب (مخصوصا اسید اولئیک) است که به تغذیه موها و مرطوب‌سازی آنها کمک می‌کند. علاوه بر این، روغن آووکادو حاوی پتاسیم و منیزیم است که رطوبت را درون ساقه موها نگه می‌دارد و فواید محافظتی مختلفی برای موها دارد.

 

۲. پیشگیری از شکنندگی موها

بالا بودن میزان اسیدهای چرب در روغن آووکادو، اهمیت آن را برای موها افزایش می‌دهد. لغزنده بودن اسیدهای چرب باعث می‌شود که شکنندگی تارهای مو کاهش پیدا کند و در طولانی‌مدت کمتر دچار ریزش موها شوید.

 

۳. کمک به تقویت رشد موها

ویتامینK و ویتامینB، دو ماده مهم دیگری هستند که درون روغن آووکادو جای گرفته‌اند. ویتامینK به پیشگیری از مشکل کلسیفه شدن در پوست سر کمک می‌کند، درحالی که این مشکل (تجمع کلسیم در پوست سر) مانع از رشد موها می‌شود. سه نوع ویتامینB موجود در روغن آووکادو نیز (ویتامین‌های B۵، B۶ و فولات) همگی به رشد بهتر موها کمک خواهند کرد.

 

۴. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

حتما می‌دانید که آنتی‌اکسیدان‌ها برای پوست بسیار مفید هستند، درحالی که برای پوست سر و موها نیز اهمیت زیادی دارند. روغن آووکادو حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مهمی مانند ویتامین‌های C و E است که همگی از آسیب‌رسانی رادیکال‌های آزاد به فولیکول موها جلوگیری می‌کنند. توجه داشته باشید که محافظت از سلامتی فولیکول موها برای داشتن موهای سالم بسیار ضروری است.

 

۵. نفوذ به ساقه موها

روغن آووکادو از این ویژگی خاص برخوردار است که به درون ساقه موها نفوذ کند. به همین دلیل هم تولیدکنندگان محصولات مراقبت از مو تمایل دارند که از روغن آووکادو در محصولات خودشان استفاده کنند. سازگاری‌پذیری روغن آووکادو با دیگر ترکیبات مراقبت از مو نیز بسیار زیاد است و امروزه محصولات مختلف مراقبت از مو ترجیح می‌دهند که از این ماده در کنار ترکیبات مختلف استفاده کنند تا به اثربخشی بالاتر و بهتری برسند.

روغن آووکادو یکی از روغن‌های خاصی است که موها را سنگین نمی‌کند و حالت روغنی و غیرعادی هم به آنها نمی‌دهد. البته اگر می‌خواهید از روغن آووکادو برای موها استفاده کنید، باید انواع استاندارد و معتبر آنها را تهیه کنید که توسط برندهای مختلف برای موها تولید می‌شوند.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.