آیفون ۱۵ اپل در مقابل گلکسی اس ۲۳ سامسونگ: نبرد پرچمداران

دو گوشی آیفون 15 و سامسونگ اس 23، دو غول شرکت‌های مطرح اپل و سامسونگ به بازار تلفن همراه معرفی شدند! طرفداران هر دو شرکت، بی‌صبرانه به دنبال خرید و استفاده کردن از این دو مدل هستند اما در واقعیت کدام یکی از این دو گوشی بهتر است؟ در اینکه هر دو مدل از این گوشی‌ها بهترین هستند شکی وجود ندارد اما وقتی صحبت از مقایسه شدن با یکدیگر می‌شود، ممکن است که خریداران مقداری در خریدن آنها به شک بی‌افتند!

ما در این مطلب این دو پرچمدار را به چالش می‌کشیم و مشخص می‌کنیم که در حقیقت کدام یک از این غول‌های تکنولوژی از یکدیگر بهتر هستند! با ما همراه باشید.

مقایسه‌های کلی سامسونگ S23 با آیفون 15

شرکت اپل برای عرضه کردن گوشی آیفون 15 یک سری از تغییرات ظاهری را برای آن در نظر گرفته که مهم‌ترین این تغییرات، جایگزین شدن پورت شارژر تایپ C با لایتنینگ است که ما شاهد استفاده شدن از آن برای گوشی‌های اپل از سال 2012 بودیم. اما همچنین بسیاری از محدودیت‌ها بر روی گوشی‌های اپل باقی مانده است و تعویض پورت شارژ آن، کمکی به بهبود محدودیت سیستم عامل آن نکرده است.

نگاهی دیگر به گوشی جدید سامسونگ که ازقابلیت‌های بیشمار جدید استفاده می‌کند! شرکت سامسونگ مدل اندرویدی خود را با استفاده از One UI به بهترین وضعیت عملکرد رسانده و ما شاهد تفاوت‌های بسیاری در عملکرد آن در مقایسه با سری اس‌های نسل قبلی هستیم. به راستی که مقایسه کردن این دو مدل مقداری چالش برانگیز است!

مقایسه کردن قیمتی آیفون 15 و اس 23

سامسونگ اس 23 fe پس از معرفی شدن، قیمت 800 دلار برای مدل‌های 128 گیگی خود در نظر گرفت و برای مدل‌های 256 گیگی قیمت 860 دلار. گوشی اس 23 در شش رنگ قابل خریداری است که این رنگ‌ها شامل دو رنگ مخصوص لیمویی و گرافیتی هستند. رنگ‌های بنفش، سبز، کرمی و مشکی فانتوم نیز از دیگر رنگ‌های این سری هستند.

قابل توجه است که مدل‌های اس 23 شرکت سامسونگ دارای قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز هستند که یکی از نقات قوت آنها نسبت به آیفون 15 به حساب می‌آید.

محصول جدید اپل، آیفون 15 هم اکنون قابل خریداری است و مدل معمولی آیفون 15 از 799 دلار شروع می‌شود. این قیمت، باعث می‌شود که آیفون 15 خود را رقیب خوبی برای گوشی جدید شرکت سامسونگ معرفی کند! همچنین آیفون 15 در سه مدل مختلف از حافظه نیز قابل خریداری است که مدل 128 گیگ آیفون 15 به قیمت 799 دلار موجود است و مدل‌های 256 و 512 گیگ آن به ترتیب 899 و 1.099 دلار قیمت گذاری شده‌اند. این یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به دنبال حافظه بیشتری در تلفن همراه خود هستند اما این ارتقا در حافظه مجانی نیست!

همچنین آیفون 15 قابل خریداری در پنج رنگ بنفش، زرد، سبز، آبی و در آخر رنگ مشکی است. متاسفانه تا به تاریخ منتشر شدن این مطلب، ما شاهد رنگ معروف قرمز اپل در هیچ کدام از مدل‌های آیفون 15 نیستیم.

مقایسه طراحی و صفحه نمایش آیفون 15 و اس 23

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری در آیفون 15، تغییر پورت شارژر آن به مدل‌های تایپ C است. این تغییر به کاربران آیفون اجازه شارژ کردن راحت‌تر این گوشی را می‌دهد و کاربران آیفون با خیال راحت می‌توانند بدون همراه داشتن شارژر خود از خانه خارج شوند!

در پی تغییرات آیفون، شرکت اپل از یک صفحه نمایش اولد 6.1 اینچی برای آیفون‌های سری 15 خود استفاده کرده و قابلیت ناچ جزیره‌ای را بلاخره برای همه مدل‌های گوشی جدید خود موجود کرده است. بقیه قسمت‌های ظاهری آیفون 15 تقریباً مشابه نسل قبلی خود است و تغییری نداشته. همان فریم آلمینیومی و پنل شیشه‌ای که در مدل‌های قبلی شاهد آن بودیم، بر روی آیفون 5 نیز قرار دارد.

پرشی به مدل اس 23 سامسونگ که بر خلاف آیفون 15، شاهد یکی سری از تغییرات و آپدیت‌ها نسبت به مدل قبلی خود بوده. اس 23 از یک صفحه نمایش امولد 6.1 اینچی استفاده می‌کند که نسبت به صفحه نمایش آیفون، برتری دارد. این برتری به دلیل وجود تکنولوژی AMOLED 2X است که نسبت به صفحه نمایش‌های دیگر روان‌تر است و قدرت نمایش تصویرها به بهترین شکل را دارد. همچنین این صفحه نمایش از رفرش ریت 120 هرتزی نیز استفاده می‌کند که یکی از بهترین امکانات برای پرچمدار جدید سامسونگ است!

ساسونگ اس 23 اولین مدل از سری اس است که جدیدترین نوع گوریلا گلس را برای محافظت از خود استفاده می‌کند. همچنین پنل شیشه‌ای پشتی گوشی اس 23 دارای یک لایه مات از رنگ اصلی خود گوشی است که به زیبایی ظاهری این گوشی هوشمند کمک بسیار زیادی می‌کند. طراحی جعبه‌ای شکل قسمت دوربین‌ها باعث زیباتر شدن نمای پشتی این تلفن همراه می‌شود که یکی از بهترین نوع طراحی‌‌ها از سوی شرکت سامسونگ است!

هر دو مدل از این گوشی دارای استاندارد IP68 هستند که آنها را از خاک و ذره‌های کثیفی محافظت می‌کند و به آنها قابلیت دوام آوردن در عمق 1.5 متری را به مدت 30 دقیقه می‌دهند که یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که این دو شرکت برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند!

دوربین‌ها و قدرت عکاسی آیفون 15 و اس 23

آیفون 15 همراه با یک دوربین 48 مگاپیکسلی معرفی شده است که ما شاهد وجود این لنز در مدل‌های پرو سری قبلی بوده‌ایم! دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون یکی از رقیب‌های سرسخت برای دوربین 50 مگاپیکسلی سامسونگ است. همچنین دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون همراه با یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید شده که به آن برای عکاسی بهتر کمک می‌کند. در آخر، ما شاهد یک دوربین 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی برای آیفون 15 نیز هستیم که کیفیت قابل قبولی را دارند.

سامسونگ اس 23 با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عرضه شده که با دو دوربین 12 و 10 مگاپیکسلی ترکیب شده. دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی از نوع اولترا واید است و لنز 10 مگاپیکسلی آن یک دوربین تله‌فوتو است که قابلیت عکاسی در حالت زوم را به گوشی اس 23 می‌دهد.

سامسونگ اس 23 دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K است که با سرعت 24 تا 30 فریم بر ثانیه امکان پذیر است. همچنین این تلفن همراه دارای قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 تا 60 فریم بر ثانیه است. آیفون 15 متاسفانه تنها قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 24، 25، 30 و 60 فریم بر ثانیه را داراست.

هر دو مدل از گوشی‌های اپل و سامسونگ دارای نقات قوت مختلفی هستند که می‌تواند به هردوی آنها لقب بهترین را بدهد اما انتخاب کردن یکی از این دو مدل، تنها به سلیقه شما بستگی دارد و مطمئن باشید که با انتخاب کردن هرکدام از این مدل‌ها شما بهترین انتخاب را برای خود کرده‌اید!

 

نویسنده: امیرحسین نظری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.