نکاتی برای داشتن یک روتین موفق با موهای چرب

با اجتناب از برخی اشتباهات رایج و اتخاذ یک روال موی مناسب می‌توانید به‌طور موثر از موهای چرب خود مراقبت کنید.

به گزارش تازه‌نیوز، ما نکات ارزشمندی برای یک روتین موی موفق و جلوگیری از متداول‌ترین اشتباهات به شما ارائه خواهیم داد.

۱. از محصولات چرب و روغنی استفاده نکنید

اگر موهای چربی دارید، باید مراقب باشید که محصولات متناسب با نوع موی خود را انتخاب کنید. توصیه می‌شود از شامپوها، نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های موی غنی از روغن و مواد مرطوب‌کننده خودداری و به‌جای آنها محصولات موی سبک را انتخاب کنید. زیرا این محصولات طوری فرموله شده‌اند تا به‌طور طبیعی تولید سبوم را تنظیم کنند. یادتان باشد حفظ تعادل چربی پوست برای داشتن موهایی سالم و زیبا بسیار مهم است.

جدای از انتخاب محصولات موی مناسب، پیروی از یک روتین مراقبت از موهای چرب نیز مهم است. مطمئن شوید که موهای خود را با شامپوی ملایم می‌شویید و نرم‌کننده سبک به آنها می‌زنید. همچنین توصیه می‌شود از دست زدن بیش از حد به موها یا برس زدن زیاد آن‌ها خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند تولید سبوم را تحریک کند.

 

علاوه‌بر اینها مصرف غذاهای چرب و سرخ‌شده را محدود کنید، زیرا می‌توانند به ترشح سبوم اضافی کمک کنند. در عوض یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی را انتخاب کنید که موهای شما را از داخل تغذیه کرده و سلامت کلی آنها را ارتقا دهند.

 

۲. موهایتان را بیش از حد نشویید

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد دارای موهای چرب، شستن بیش از حد موهاست. این عمل می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و تولید چربی اضافی را تحریک کند؛ درنتیجه موها چرب‌تر می‌شوند.

روال شست‌وشوی مناسب موهای چرب، شستن موها هر ۲ تا ۳ روز یکبار با استفاده از یک شامپوی ملایم مخصوص موهای چرب است. همچنین توصیه می‌شود از محصولات موی بیش از حد تهاجمی یا حاوی مواد تحریک‌کننده خودداری کنید، زیرا می‌توانند تعادل طبیعی مو را مختل کنند.

 

۳. به پوست سرتان بی‌توجهی نکنید

هنگام مراقبت از موهای چرب نباید از پوست سرتان غافل شوید. علاوه‌بر ماساژ دادن ملایم پوست سر در حین شستن برای تحریک گردش خون و از بین بردن چربی اضافی، می‌توانید هفته‌ای یکبار از اسکراب ملایم مو استفاده و پوست سر خود را لایه‌برداری کنید و ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده را از بین ببرید و در عین‌حال از شوره سر نیز جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید هفته‌ای یک بار از ماسک موی مغذی و مرطوب‌کننده استفاده کنید تا سلامت و زیبایی موهای خود را حفظ نمایید.

یادتان باشد موهای خود را با آب ولرم به‌خوبی آبکشی کنید و از محصولات مناسب با نوع موی خود استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود با استفاده از کلاه یا محصولات ضدآفتاب از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

 

۴. از وسایل گرمایشی با دمای بالا استفاده نکنید

استفاده مکرر از ابزارهای حرارتی مانند صاف‌کننده‌ها یا اتوهای فرکننده می‌تواند تولید سبوم را بدتر کند و موهای چرب را حتی چرب‌تر کند. این افزایش تولید سبوم می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند خارش پوست سر، شوره سر و احساس سنگینی در مو شود.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود که استفاده از این ابزارها را تا حد امکان محدود و روش‌های جایگزین برای حالت دادن به موها مانند استفاده از تکنیک‌های حالت دادن بدون گرما را اتخاذ کنید.

منبع: سلامت

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.