محصولات آرایشی مرطوب‌کننده؛ راه‌حلی برای خشکی پوست زمستانی

یکی از محصولات جدید آرایشی که محبوبیت زیادی به‌دست آورده است، محصولات آرایشی آبرسان یا مرطوب‌کننده هستند.

به گزارش تازه‌نیوز، اما این محصولات چطور شکل گرفتند؟ با توجه به این‌که اکثریت افراد در فصل زمستان ترجیح می‌دهند بیشتر در خانه بمانند، برندهای تولیدکننده محصولات آرایشی هم به فکر محصولات جدیدی افتادند که در کنار جنبه آرایشی بتوانند جنبه محافظتی و سلامت‌محور هم داشته باشند. این محصولات آرایشی آبرسان یا مرطوب‌کننده مخصوصا برای افرادی مناسب هستند که پوست خشکی دارند و در زمستان با مشکل تشدید خشکی پوست مواجه می‌شوند.

هوای سرد چگونه روی پوست تاثیر می‌گذارد؟

 

استفاده از لوازم آرایش روی پوست صورت مثل استفاده از رنگ روی بوم نقاشی است. پس لوازم آرایشی زمانی می‌توانند بهترین حالت خودشان را روی پوست داشته باشند که پوست ما کاملا تمیز، پاکیزه و البته سالم باشد. اما هوای سرد زمستان مستقیما رطوبت طبیعی پوست را تخریب می‌کند و کاربردپذیری محصولات آرایشی را سخت‌تر می‌سازد. به همین دلیل هم مرطوب‌سازی پوست در فصل زمستان همیشه اهمیت ویژه‌ای داشته است.

 

پس اگر بتوانید از محصولات مرطوب‌کننده باکیفیت استفاده کنید و حالت نرم، لطیف و یکدستی به بافت پوست بدهید، استفاده از لوازم آرایش هم در زمستان راحت‌تر خواهد شد.

 

اهمیت محصولات آرایشی آبرسان و مرطوب‌کننده در زمستان

 

استفاده از محصولات آرایشی آبرسان در همه فصل‌های سال می‌تواند مفید باشد اما این کار در فصل زمستان قطعا پیامدهای مثبت بیشتری خواهد داشت. کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، با کمک لوازم آرایشی مرطوب‌کننده و آبرسان می‌توانند بافت یکدستی به پوست خودشان بدهند، از تکه‌تکه شدن آرایش نهایی جلوگیری کنند و مانع از شکل‌گیری لکه‌های پوستی خشک رویی صورت شوند.

 

علاوه بر اینها، با توجه به این‌که میزان چربی‌های طبیعی و رطوبت طبیعی پوست در فصل زمستان کاهش می‌یابد، بنابراین همه ما باید از محصولات مناسب مانند محصولات مراقبت از پوست مرطوب‌کننده و همچنین لوازم آرایشی آبرسان برای جبران این رطوبت و چربی ازدست‌رفته کمک بگیریم.

البته بهتر است دنبال محصولاتی بگردیم که حاوی ترکیبات باکیفیت مانند سرامیدها، اسید هیالورونیک و گلیسرین هستند. این ترکیبات رطوبت‌ساز به‌خوبی رطوبت را در بافت پوست نگه می‌دارند و آبرسانی عمیقی را برای پوست به انجام می‌رسانند.

 

از دیگر ترکیبات مفید و آبرسان می‌توان به شی باتر، ویتامین E و عصاره‌های گیاهی مانند روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن آرگان اشاره کرد.

امروزه محصولات آرایشی جدیدی با استفاده از ویتامین C ساخته شده‌اند که به کلاژن‌سازی در پوست کمک می‌کنند و از اسیدهای آلفاهیدروکسی مانند اسید لاکتیک هم برای افزایش درخشش پوست کمک می‌گیرند.

وجود مقادیر کنترل‌شده‌ای از رتینول در بعضی از محصولات آرایشی هم می‌تواند برای کاهش تغییرات رنگدانه‌ای پوست و کاهش خطوط ریز پوستی مناسب باشد.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.