دوره ریاست‌جمهوری خاتمی بهترین دوره رونق اقتصادی کشور بود

یک اقتصاددان گفت: دوره ریاست‌جمهوری آقای خاتمی نه تنها بهترین دوره رونق اقتصادی در کشور بود، بلکه بهترین دوره رونق پس از پایان جنگ هم به شمار می‌رود.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه اعتماد با سید مرتضی افقه، اقتصاددان گفت‌وگو کرده است. بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

  • دوره ریاست‌جمهوری آقای خاتمی نه تنها بهترین دوره رونق اقتصادی در کشور بود، بلکه بهترین دوره رونق پس از پایان جنگ هم به شمار می‌رود.
  •  در دولت سیزدهم هیچ شاخص مثبتی را نمی‌توان دید جز یک رشد اقتصادی محدود که باید گفت این رشد اقتصادی از دوره آقای روحانی شروع شده بود، اما دلیل متوقف شدن این رشد در دوران آقای روحانی به خروج یک‌باره دونالد ترامپ از قرارداد برجام برمی‌گردد که پس از آن شاهد تنش‌های بعدی و انقطاع روابط پولی و مالی بودیم و از سوی دیگر با شروع اپیدمی کرونا در سال ۹۸ یک رشد منفی در اقتصاد به وجود آمد.

 

  • افزایش فروش نفت باعث شد تا در دولت سیزدهم تا حدودی درآمدها نسبت به سال ۹۷ که دولت با قطع یک‌باره فروش نفت مواجه شد افزایش یابد.
  • دولت سیزدهم را نمی‌توان در حوزه اقتصادی چندان موفق تلقی کرد که این عدم موفقیت هم به گواه آمارها و هم به گواه مجلسی‌های همسو و همفکر دولت سیزدهم است.
  • در دوره آقای خاتمی به دلیل گسترش روابط خارجی و سیاست‌های داخلی شاهد یک دوران رونق در کشور بودیم که اصلا قابل قیاس با سیاست‌های دوران آقای رییسی نیست.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.