سارقان هم گاوصندوق و هم همسایه مالباخته را ربودند

اعضای باند سرقت همسایه‌های مالباختگان را وادار به همکاری با خود می‌کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، تحقیقات پلیسی برای دستگیری اعضای باندی از سارقان آغاز شده است که در دستبردهایشان همسایگان مالباختگان را ربودند تا در جابجایی گاوصندوق سنگین کمک‌شان کنند.

به نقل از سایت جنایی، همسایه ربوده شده هنگامی که متوجه حضور سارقان شد قصد جلوگیری از اجرای نقشه آنها را داشت اما سارقان با تهدید چاقو او را مجبور به همراهی در جرم‌شان کردند و بعد هم او را ربودند.

تحقیقات درباره سرقت‌های سریالی زمانی در دستور کاربازپرس مصطفی تقی‌زاده در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران قرار گرفت که در روزهای پایانی هفته گذشته مردی با مراجعه دادسرا ویژه سرقت، از دستبرد چند نفر به خانه‌اش خبر داد.

شاکی در تشریح ماجرا گفت: خانه ما در شمال غرب تهران است. من و خانواده‌ام ساعت ۱۸ روز سرقت برای خرید بیرون رفته بودیم. وقتی بعد از چهار ساعت برگشتیم، دیدیم قفل در آکاردئونی و قفل در اصلی تخریب و سارقان وارد خانه شده‌اند. آنها که معلوم بود چند نفر بودند همه جا را به‌هم ریخته و گاوصندوقی حاوی ۲۵۰۰ دلار، ۲۶۰۰ یورو ، ده‌ها سکه  و ۴۰۰  میلیون تومان طلا، تعدادی سند زمین  و خودرو، گذرنامه‌های خودم و خانواده‌ام، مدارک تحصیلی خودم و تعدادی از دسته چک‌هایم و کارت‌های بانکی را با خودشان برده‌ادند.

با شکایت مرد صاحبخانه  پلیس وارد محل حادثه شد تا تمام سرنخ‌های احتمالی را بررسی کند. ماموران در بازبینی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته ساختمان متوجه شدند افرادی که باید تحت تعقیب قرار بگیرند سه سارق و یک راننده هستند.

ماموران در بخشی از فیلم دیدند  یکی از همسایه‌ها هم به سارقان برای حمل گاوصندوق کمک کرده‌، اما همکاری او با میل و اراده خودش نبوده است. تصاویر نشان می‌داد سه نفر وارد خانه شده و در حال انتقال گاوصندوق بودند که یکی از همسایه آنها را دید. پس از آن سه سارق همسایه‌ای را که شاهد سرقت بود با چاقو تهدید کرده و بعد هم او را مجبور کردند در حمل گاوصندوق تا خیابان کمک‌شان کند. همچنین تصاویر یکی از دوربین‌های مداربسته نشان داد بعد از حمل گاوصندوق سارقان دست و پای همسایه را بستند و در صندوق عقب خودرو پژویی که با آن به محل سرقت آمده بودند انداخته و با خودشان بردند.

بررسی پلاک خودروی پژو ۴۰۵ نشان داد پلاک استفاده شده جعلی است. به این‌ترتیب ماموران با اطلاع بدست آمده از تصاویر دوربین‌های مداربسته سراغ خانواده همسایه رفتند تا از آنها تحقیق کنند. زن خانواده در این مورد ‌گفت: ما میهمانی بودیم و شوهرم سرکار بود. قرار بود به خانه برود، لباس‌هایش را عوض کند و بعد به مهمانی بیاید که نیامد و تلفن همراهش هم خاموش بود. ما هم الان فهمیدیم سارق او را با خودشان برده‌اند.

با اظهار بی‌اطلاعی خانواده مرد ربوده شده تحقیقات در این باره ادامه یافت تا اینکه به ماموران اطلاع داده شد, مردی را که سارقان ربوده بودند، با دست و پای بسته توسط یک راننده عبوری پیدا شده است. راننده عبوری بعد از اینکه او را در گوشه‌ای از خیابان دیده، دست و پایش را باز کرده و به خانه‌اش رسانده بود.

مرد همسایه که ساعت‌ها از او خبری نبود در تحقیقات پلیسی گفت: بعد از دو ساعت حبس بودن در صندوق عقب خودرو، سارقان من را از ماشین‌شان بیرون انداختم. زمانی که آنها من را ربودند داشتم به میهمانی می‌رفتم. سارقان من را دیدند و با چاقو به مرگ تهدید کردند و مجبور شدم به آنها کمک کنم.

به این ترتیب تحقیقات بدون سرنخ دقیقی از سارقان ادامه داشت تا اینکه چهار شاکی دیگر هم در روزهای بعد، از سرقت خانه‌هایشان در محله‌های محتلف تهران خبر دادند. شنیدن اظهارات چهار شاکی و بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته خانه‌های مورد دستبرد معلوم شد در سرقت‌های جدید هم از شیوه کمک مردان همسایه با تهدید چاقو استفاده شده است. د

در حال حاضر ردپاهایی از سارقان فراری در این سرقت‌های سریالی به دست آمده و تحقیقات برای دستگیری آنها و کشف اموال مسروقه در حالی ادامه دارد که اموال مسروقه در گاوصندوق‌های سنگین بوده و از هرکدام از مالباختگان سرقت‌های میلیاردی انجام شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.