هواداران احمدی‌نژاد به کدام نامزد رای می‌دهند؟

نماینده سابق تبریز و از فعالان سیاسی نزدیک به محمود احمدی نژاد می‌گوید: جریان سیاسی آقای احمدی‌نژاد، هیچ گزینه‌ای در این رقابت نداشته و هیچ تمایلی هم به هیچ‌کدام از این کاندیداها ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، پیش از اعلام نتایج تاییدصلاحیت نامزد‌های ریاست‌جمهوری، برخی‌ها از محمود احمدی‌نژاد به عنوان شانس اول پیروزی یاد می‌کردند. با نظر شورای نگهبان محمود احمدی‌نژاد برای سومین بار پیاپی از حضور در این رقابت بزرگ سیاسی محروم شد.

با نزدیک‌شدن به روز انتخابات هشتم تیر و با توجه به حساسیت این رقابت، شاید آرای حامیان محمود احمدی‌نژاد می تواند «بازی ساز» باشد. چندی پیش، محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد از هیچ‌یک از نامزد‌های ریاست‌جمهوری حمایت نخواهد کرد. رویداد۲۴ درباره سرنوشت آرای احمدی نژاد از احمد علیرضابیگی، نماینده سابق تبریز و از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد سوال پرسیده است. علیرضابیگی معتقد است آرای حامیان احمدی نژاد الزاما به سبد یکی از کاندیداها سرازیر نخواهد شد و جریان حامی او مردم را دعوت به رای دادن به هیچ نامزدی نمی‌کند.

در ادامه مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را ‌می‌خوانید:

* ما به عنوان جریان سیاسی حامی و نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، به دلیل عملکرد ناصواب شورای نگهبان، هیچ نامزدی در بین این جماعت شش نفره تاییدصلاحیت‌شده نداریم.

احمدی نژاد هیچ شباهتی به شش کاندیدای موجود ندارد

* آقای احمدی‌نژاد هیچ وجه مشترکی با شش نامزدی که در صحنه رقابت هستند، نداشته و بهتر است بگویم جریان سیاسی آقای احمدی‌نژاد هیچ شباهتی به این افراد ندارد.

* تاکید دارم بگویم جریان سیاسی آقای احمدی‌نژاد، هیچ کاندیدایی در این رقابت ندارد و هیچ تمایلی به هیچ‌کدام این افراد در آن‌ها نیست. افرادی که بنا داشتند در صورت تایید صلاحیت آقای احمدی‌نژاد، به او رای دهند مختار هستند که رای بدهند یا ندهند و اگر رای دادند، چه کسی را انتخاب کنند. اما به صورت سازمان‌دهی‌شده نمی‌توان گفت رای حامیان آقای احمدی‌نژاد، بیشتر به سبد کدام نامزد انتخابات خواهد رفت.

جریان سیاسی احمدی نژاد مردم را دعوت به رای دادن نمی‌کند

* جریان سیاسی آقای احمدی‌نژاد، مردم را دعوت به رای‌دادن به هیچ‌کدام از شش نامزد حاضر در انتخابات نکرده است.

* ممکن است خیلی از افرادی که بنا داشتند به آقای احمدی‌نژاد رای بدهند، با عملکرد ناصواب شورای نگهبان، اصلاً رای ندهند. طبیعی است که بگویم در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری سال ۹۶ و ۱۴۰۰، بخشی از عدم‌ مشارکت مردم در این عرصه‌ها به خاطر ردصلاحیت آقای احمدی‌نژاد بود.

* وقتی بخش بزرگی از مردم احساس می‌کنند که هیچ جایی در انتخابات ندارند، حاضر به مشارکت در انتخابات نخواهند بود.

* نظام جمهوری اسلامی ایران باید جامعیت خود را در نهاد‌های برخاسته از اراده مردم، نشان دهد. زمانی که بخش قابل توجهی از جامعه، امکان حضور در عرصه تصمیم‌گیری کشور را پیدا نمی‌کنند، استحکام، انسجام ملی و وحدت ملی به صورت طبیعی با چالش روبرو می‌شود و خدشه می‌بیند.  متاسفانه این ضایعه بزرگی برای کشور است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.