بازار خودرو در روزهای آینده دچار شوک می‌شود؟

بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم، روند قیمت‌ها در بازار خودرو به یک ثبات نسبی رسیده بود، اما گرانی محصولات در بازار با توجه به تغییر احتمالی سیاست دولت جدید پیش بینی می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، بازار خودرو طی دو سه هفته گذشته و همزمان با آغاز شروع فصل تابستان، تجربه جدیدی از کاهش قیمت هرچند ناچیز را داشت.

پس از افزایش خفیف قیمت‌ها در لیست قیمت محصولات ایران خودرو در همان ابتدای سال جاری، انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو بیشتر شد، اما پس از گذشت دو ماه و نیم از سال، چیزی به نام کاهش تورم در این بازار دیده نشد.

به نقل از اقتصاد ۲۴، بازار خودرو دیگر در رکود معاملات بسر نمی‌برد بلکه خرید و فروش خودرو در بازار کمی ضعیف‌تر از سال‌های گذشته شده، اما معاملات خودرویی پابرجا و گران است!

البته شنیده‌ها قبل از شهادت رئیسی رئیس جمهور حاکی از این بود که قیمت انواع و اقسام خودرو‌های داخلی تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. همچنین خودرو‌های مونتاژ داخل هم تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

اما امروز با نزدیک شدن به انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار در سکوت بسر می‌برد و افزایش قیمت آنچنانی تاکنون در بازار رخ نداده است.

سید محمد حسینی، فعال و کارشناس بازار خودرو گفت: شاید انتظارات برای کاهش قیمت خودرو بدون منطق بود، اما با توجه به سیاست‌هایی که دولت سیزدهم در پیش گرفته بود بخشی از بازار آن هم بخش تولیدات داخل به کمی ثبات قیمت رسیده بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این روند خیلی دوام نیافت و گمانه زنی‌ها برای افزایش مجدد قیمت خودرو بعد از انتخابات ریاست جمهوری بیشتر شده است.

حسینی با اشاره به اینکه در طی هفته‌های اخیر قیمت برخی از محصولات داخلی در بازار کمی کاهش داشته است، گفت: کاهش قیمت برخی از محصولات تولید داخل در بازار نشان از کاهش قیمت تمامی خودروها نیست! هر سال در فصل سفر‌های جاده‌ای مردم، قیمت خودرو خیز بر می‌دارد و همین دلیلی بر افزایش قیمت خودرو می‌شود.

این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها‌ی بازار خودرو، افزایش دست کم ۲۰ درصدی قیمت خودرو در نیمه تیرماه، باز وضعیت معاملات خودرویی در بازار را دچار مشکل خواهد کرد.

حسینی در پاسخ به این سوال که بر اساس اعلام وزارت صمت مبنی بر اجازه خودروسازان بر حداقل دو بار افزایش قیمت در یک سال، وضعیت قیمت‌ها در بازار به کدام سو می‌رود؟ گفت: خودروسازان نیاز‌ی به مجوز افزایش قیمت ندارند و تنها در صورت صلاحدید خودشان و با اعمال سلیقه، قیمت‌ها را به بهانه‌های مختلف ازجمله افزایش هزینه تولید، گرانی دلار و ده‌ها مورد دیگر، در دفعات مختلف و به طور غیر رسمی افزایش می‌دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.