حمایت مرتضی جوادی‌آملی از مسعود پزشکیان +متن پیام

مرتضی جوادی آملی در پیامی ضمن برشمردن اوضاع کنونی کشور و جهان، حمایت خود را از مسعود پزشکیان اعلام و بیان داشت: اینجانب مرتضى جوادى آملى در راستاى اهداف یاد شده و تعهدات پذیرفته شده، کنار خیل ملت بزرگ آگاه و خردمند این کشور رأى خود را در حمایت از مسعود پزشکیان به صندوق انداخته و عزت و سربلندى همه ملت را از درگاه ایزدى مسئلت دارم.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پیامی ضمن برشمردن اوضاع کنونی کشور و جهان، حمایت خود را از مسعود پزشکیان اعلام و بیان داشت: اینجانب مرتضى جوادى آملى در راستاى اهداف یاد شده و تعهدات پذیرفته شده، کنار خیل ملت بزرگ آگاه و خردمند این کشور رأى خود را در حمایت از مسعود پزشکیان به صندوق انداخته و عزت و سربلندى همه ملت را از درگاه ایزدى مسئلت دارم.

متن کامل پیام مرتضی جوادی آملی بدین شرح است:

حضور گرامى ملت رشید و فهیم ایران

بعد از سلام و تحیت

با احترام و اخلاص،

سیاست و مشخصاً حکمرانى به صورت طبیعى در زمره پیچیده ترین علوم و دشوارترین عمل به شمار مى آید، صحنه هاى تاریک و روشن حاکمیت ها در پهنه تاریخ شاهد صدق مدعا و گواه آشکار این ادعاست.

و این مهم وقتى در قواره دین ظاهر شده و از شئون الهى جایگاه مى یابد از اهمیت مضاعفى برخوردار شده به گونه اى که تنها عهده دار این أمر و برپادارنده این شأن جز امام معصوم (علیهم السلام) نمى باشد.

با علم بدین مهم است که خداوند متعال تنها امامان معصوم (علیهم السلام) را سیاستمداران راستین جامعه بشرى «وَ ساسَهَ الْعِبَادِ» معرفى نموده است.

جمهورى اسلامى پدید آمد و همه توان و ظرفیت هاى علمى و عملى اسلام و ایران را با خود به میدان آورد تا سیاست را در لباس دین به جامعه بشرى بنمایاند، اما در واقع امر برعکس شد و سیاست، سلطه و چیرگى خود را به رخ جمهورى اسلامى کشید.

این مختصر تنها یادآور فراز و فرودهاى بیش از چهار دهه انقلاب است که ملت بزرگ ایران در حافظه و فاهمه خود آن را شاهد و بدان باور دارد.

اکنون که همگان بر ساحل این تجربه تلخ نشسته و نظاره گر کشتى مبتلا به تلاطمى هستیم که أمواج پر بلا بر او تاخته و مجال مقاومت و ایستایى ندارد، گرداب فساد و تبعیض آن را به خطر نزدیک کرده و موج سهمگین نابخردى، بنیاد صلاح و خرد گرایى آنرا بشدت مضطرب و لرزان کرده؛ از سوى دیگر شاهدیم که بر کرانه نظام هاى سیاسى، اجتماعى و رویدادهاى منطقه اى و جهانى صحنه هاى انسانى شریف و شایسته رقم مى خورد، با همه وجود مى یابیم که بایستى طرحى نو درانداخت و سیاست را به گونه اى دیگر خوانش نمود، تا نه دین، معنویت و اخلاق در نزد توده مردم بى ارزش و ناچیز گردیده و نه سیاست، بى جهت بزرگ، مطلق و ماورایى.

باید اجازه و فرصت داد کار و شأن زمینى به زمینیان سپرده شده و أمر الهى به او و أولیاء الهى وانهاده شود و از تصاحب ولایت الهى و غصب شئون او پا پس کشید .

این همه شمّه اى از حوادث و رویدادهایى است که آقاى دکتر مسعود پزشکیان را بر سر این مسئولیت سنگین و تعهد سهمگین نشانده که برغم همه این ناراستى ها و وجود همه این کجى ها، متعهدانه در مقابل این سیل بنیاد افکن با حمایت ملت رشید، آگاه، مقاوم و صبور ایستادگى نماید و براى رفع ناترازى حاکمیتى و ناپایدارى سیاسى تلاش مجدانه نماید.

اینجانب مرتضى جوادى آملى در راستاى اهداف یاد شده و تعهدات پذیرفته شده، کنار خیل ملت بزرگ آگاه و خردمند این کشور رأى خود را در حمایت از آقاى دکتر مسعود پزشکیان به صندوق انداخته و عزت و سربلندى همه ملت را از درگاه ایزدى مسئلت دارم.

الله ولىّ التوفیق

چهارم تیر ١۴٠٣. مرتضى جوادى آملى

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.