رقابت شدید جلیلی و پزشکیان؛ نتایج اولیه انتخابات اعلام شد

نتایج اولیه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از شمارش آرای ۲۳۰۶۶ شعبه معادل ۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۴۱ برگه رای ماخوذه اعلام شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز در بیش از ۵۸ هزار شعبه داخل کشور و هم‌چنین ۳۴۴ شعبه در بیش از ۱۰۰ کشور جهان آغاز شد.

طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور:

– در ساعت ۳:۳۰ بامداد، ۷۰۰۳ شعبه از ۱۱۶ شهرستان معادل ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۸۶۶ برگه رای ماخوذه شمارش شده است.

– در ساعت ۴ بامداد، ۱۱۴۲۵ شعبه از ۱۸۰ شهرستان معادل ۳ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۲۴۸ برگه رای ماخوذه شمارش شده است.

– در ساعت ۴:۳۰ بامداد، ۱۷۰۳۸ شعبه از ۲۵۰ شهرستان معادل ۵ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۸۰۵ برگه رای ماخوذه شمارش شده است.

– در ساعت ۵ صبح، ۲۳۰۶۶ شعبه از ۳۰۰ شهرستان معادل ۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۴۱ برگه رای ماخوذه شمارش شده است.

در این دور از انتخابات ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رأی‌دادن در داخل و خارج کشور هستند که می‌بایست از بین آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف یک‌نفر را برای راهیابی به پاستور و تشکیل دولت چهاردهم انتخاب کنند.

این مطالب را از دست ندهید:

رأی‌گیری تا ساعت ۱۸ ادامه داشت و با دستور وزیر کشور تمدید شد؛ بعد از گذشت ۱۶ ساعت از آغاز رأی‌گیری، فرآیند أخذ رأی به پایان رسید.

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق و همراهانش ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت ۵۰ روز برگزار کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.