یادگیری زبان آلمانی سطح b1 چقدر طول می‌کشد

برای افرادی که قصد مهاجرت دارند و یا می‌خواهند در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند، داشتن مدرک زبان آلمانی موضوع حائز اهمیتی است. برای تحصیل در کشور آلمان مدارک B1 و B2 موردنیاز است. از آنجایی که اکثر افراد زمان کمی برای کسب مدرک دارند می‌خواهند بدانند مدت‌زمان تقریبی یادگیری زبان آلمانی سطح b1 چقدر است، زیرا باید در مدت کوتاهی این مدرک را کسب کنند. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به این سؤال که یادگیری زبان آلمانی سطح b1 چقدر طول می‌کشد پاسخ دهیم.

البته پاسخ به این سؤال کاملاً به شخص بستگی دارد. مدت زمانی که هر فرد برای یادگیری این زبان  اختصاص می‌دهد و فعالیت‌هایی که در ارتباط با یادگیری انجام می‌دهد تأثیر مستقیمی بر زمان یادگیری دارد.

مدت زمان یادگیری سطح b1 زبان آلمانی

سخت‌ترین بخش یادگیری زبان آلمانی سطح B1

برخی دلایل باعث می‌شود که آموزش زبان آلمانی B1 دشوار به نظر برسد. زبان آلمانی واژگان بسیار گسترده‌ای دارد که معانی ظریف و متفاوتی دارند؛ بنابراین به‌خاطر سپردن آن می‌تواند کمی دشوار باشد. همچنین زبان محاوره‌ای به طور قابل‌توجهی با زبان نوشتاری آلمانی متفاوت است که این تفاوت درک این زبان را برای کسانی که در حال یادگیری این زبان هستند چالش‌برانگیز می‌کند.

گرامر و ساختارهای پیچیده قواعد آلمانی به زمان و تمرین زیاد برای یادگیری نیاز دارند. به عنوان مثال اسامی، صفات و ضمایر باید با توجه ‌به جنسیت اسم مربوطه تغییر کنند. همچنین کلمات در این زبان با توجه به نقش دستوری خود در جمله تغییر می‌کنند که این موضوع استفاده صحیح از کلمات در جمله را دچار پیچیدگی می‌کند.

مدت زمان تقریبی یادگیری زبان آلمانی سطح b

پاسخ به این سؤال به میزان تلاش و پشتکار شما بستگی زیادی دارد. هر چه بیشتر خود را در معرض زبان آلمانی قرار دهید، سریع‌تر پیشرفت می‌کنید. کلید یادگیری هر زبانی تمرین مستمر است.

به نقل از انتشارات مهر ” به طور متوسط حدود 80 ساعت در هفته (تا 8 هفته) برای یادگیری سطح B1 آلمانی که به عنوان سطح متوسط نیز شناخته می شود، زمان لازم است.”

البته این مقدار به دانسته‌های قبلی شما در سطح a1 و  a2 بستگی زیادی دارد. برای رفتن به سطح بالاتر نیز باید در آزمون Goethe-Zertifikat B1 شرکت کنید. بعد از سطح b1 به سطح b2 می‌رسید که در آن به‌راحتی می‌توانید با افراد بومی ارتباط برقرار کنید. در معرفی خود به دیگران با ذکر جزئیات و به‌کار بردن طیف وسیعی از عبارات مشکلی نخواهید داشت.

آموزش آلمانی سطح b2 حدود 450 تا 600 ساعت زمان می‌برد. این زمان معادل 7 الی 9 ماه است که با تلاش مستمر و تمرین زیاد می‌توانید آن را به 6 ماه کاهش دهید.

 

مدت زمان سطح جزئیات
80 ساعت در هفته (8 هفته) B1 برای افراد با پیشینه A1 و A2
450 تا 600 ساعت (7 الی 9 ماه) B2 برای افراد با پیشینه B1

مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی b1

گرفتن مدرک b1 آلمانی چقدر طول می‌کشد

در سطح B1 زبان آلمانی، شما قادر به خواندن و درک متون ساده خواهید بود. همچنین می‌توانید متون موردنیاز خود را بنویسید، در آزمون‌ها شرکت کنید و فیلم‌ و سریال‌های مبتدی را تماشا کرده و متوجه شوید.

افرادی که قصد دارند زبان آلمانی بیاموزند و در دانشگاه‌های آلمانی‌زبان تحصیل کنند، به مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی B1 اهمیت زیادی می‌دهند، زیرا این سطح پیش‌نیاز مدرک B2 آلمانی است. به دلیل محدودیت زمانی که اکثر این افراد دارند، مدت زمان کسب مدرک B1 برای آن‌ها بسیار مهم است. به طور معمول، مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک B1 آلمانی ۲۴ هفته است. با این حال، اگر به صورت فشرده مطالعه کنید، می‌توانید این مدرک را در حدود ۱۸ هفته کسب کنید.

برآورد کلی برای زمان موردنیاز آموزش زبان آلمانی به شرح زیر است:

سابقه زبان آلمانی زمان مطالعه روزانه
بدون‌سابقه 24 تا 40 هفته (6 تا 10 ماه) 2  تا 3 ساعت
باسابقه (A1 یا A2) 18 تا 24 هفته (4.5 تا 6 ماه) 1.5 تا 2 ساعت

علاوه بر روش‌های یادشده، شما می‌توانید برای یادگیری این زبان در کلاس‌های آموزشگاه‌های معتبر شهر خود شرکت کرده و با بهره‌مندی از تجارب اساتید و استفاده از منابع آموزشی متنوع، مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

روش‌های سرعت بخشیدن به یادگیری زبان آلمانی سطح b1

در ادامه به سریع‌ترین راه‌های یادگیری زبان آلمانی اشاره می‌کنیم.

1.     هر چیزی را بخوانید

اختصاص‌دادن زمان برای خواندن انواع متون از جمله مجلات و روزنامه‌های آلمانی گرفته تا وبلاگ‌ها و کتاب‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر به زبان آلمانی مسلط شوید. حتی اگر هر روز فقط چند صفحه یا یک مقاله بخوانید، درک عمیق‌تری از ساختارهای رایج جمله و همچنین گرامر و املای زبان پیدا خواهید کرد. انواع مختلف مطالبی که می‌خوانید می‌تواند دانش شما را در زبان آلمانی رسمی یا غیررسمی تقویت کند و همچنین به شما کمک می کند تا از اخبار و فرهنگ آلمان مطلع شوید.

خواندن متون مختلف، راهکاری برای یادگیری سریع زبان آلمانی b1

2.     اینفلوئنسرهای جدید را دنبال کنید

تعدادی از افرادی که در تیک‌تاک، اینستاگرام یا توییتر به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و یا آموزش زبان آلمانی را در حیطه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند، دنبال کنید. به این ترتیب، هر بار که برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خود را باز می‌کنید، به طور ملایم به تمرین زبانی که در حال یادگیری آن هستید ادامه خواهید داد و با آن روندها و اصطلاحات دائماً در حال به‌روزشدن خواهید ماند.

3.     پادکست‌های آلمانی

گوش‌دادن به پادکست‌های آلمانی راهی آسان و لذت‌بخش برای تقویت‌کردن چیزهایی است که در کلاس یاد می‌گیرید. گوش‌دادن منظم و تکرار و تمرین آنچه یاد گرفته‌اید به شما کمک می‌کند تا مهارت مکالمه خود را تقویت کرده و لهجه و تلفظ خود را به طور محسوس بهبود بخشید.

4.     اپلیکیشن‌های آموزشی

امروزه استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی یک راه مؤثر برای آموزش این زبان به‌صورت خودآموز است که شما می‌توانید زمان یادگیری را با برنامه‌های شخصی خود تنظیم کنید. محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آلمانی عبارت‌اند از:

  • Duolingo: این اپلیکیشن رایگان بوده و آموزش خود را تحت بازی و فعالیت‌های سرگرم‌کننده ارائه می‌کند تا به شما واژگان و گرامر زبان را آموزش دهد.
  • Babble: این اپلیکیشن دوره‌های جامع‌تری را برای یادگیری زبان ارائه می‌دهد؛ اما رایگان نیست. تمرینات گفتاری، شنیداری، نوشتاری و مکالمه از جمله آموزش‌های این اپلیکیشن است.
  • Memrise: این اپلیکیشن با فلش کارت‌ها و استفاده از سایر تکنیک‌های حافظه‌سازی به یادگیری واژگان و اصطلاحات زبان آلمانی کمک می‌کند.

5.     تماشای فیلم

یک راه فوق‌العاده برای تقویت مهارت‌های شنیداری و مکالمه، تماشای فیلم و سریال به زبان آلمانی است. با این روش به‌مرور لهجه‌ها، تلفظ‌ها و لحن‌ها را بهتر درک کرده و مهارت‌های خود را ارتقا خواهید داد. فیلم‌ها و سریال‌ها شما را با واژگان و اصطلاحاتی آشنا می‌کنند که در کتاب‌های درسی یا مکالمات معمول به‌ندرت از آن ها استفاده می‌شود.

6.     مکالمه با یک پارتنر

مکالمه با یک شریک یا مربی زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا درک شما از لهجه‌ها، سرعت گفتار و اصطلاحات روزمره آلمانی به طور قابل‌توجهی بهبود ‌یابد. معلم زبان آلمانی می‌تواند خطاها و اشتباهات شما را اصلاح کرده و به شما کمک کند تا واژگان و عبارات درست را جایگزین کنید. این روش به شما در تسلط بر گرامر و تلفظ یاری رسانده و یادگیری زبان را به تجربه‌ای مؤثر تبدیل می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.