حمایت رهبری از رئیس‌جمهور منتخب معادلات را بهم ریخت!

«چند نماینده شاخص فراکسیون پایداری/امنا به رئیس جمهور منتخب پیغام داده اند که “در مورد وزرای  ارشاد و آموزش عالی نظر داریم»

به گزارش تازه‌نیوز، شنیده های تابناک، حاکی از این است که بعد از سخنرانی حمایت آمیز رهبرانقلاب از رئیس جمهور منتخب در جمع نمایندگان مجلس، فضای متفاوتی درباره رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت جدید ایجاد شده است.

بر این اساس، شنیده شده چند نماینده شاخص فراکسیون پایداری/امنا به رئیس جمهور منتخب پیغام داده اند که “در مورد وزرای  ارشاد و آموزش عالی نظر داریم، اما در بقیه وزارتخانه ها در صورت نظر موافق رهبری همراه هستیم و رای اعتماد می دهیم”.

از سوی دیگر، بر اساس شنیده ها، سه گزینه نهایی شده وزارت علوم دولت چهاردهم، آقایان دکتر نیلی،دکتر فرجی‌دانا، دکتر صدیقی هستند و برای وزارت ارشاد هم آقایان  مسجدجامعی ، دکتر رسول جعفریان و  حسین انتظامی به مرحله نهایی گزینش رسیده اند.

فراکسیون پایداری متشکل از ۸۴ نماینده است که یک اقلیت قوی و تاثیر گذار محسوب می‌شوند، با توجه به جو فعلی به نظر می رسد اکثریت قریب به اتفاق وزیران پیشنهادی دولت پزشکیان مشکلی برای کسب رای اعتماد از مجلس نداشته باشند.

قرار است مانند دولت اول حسن روحانی، وزیران پیشنهادی در همان روز تحلیف به مجلس معرفی شوند، تحلیف مسعود پزشکیان نهم مرداد در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.