چگونه فال حافظ بگیریم؟

تا چه حد به فال و طالع‌بینی یا آینده‌نگری اعتقاد دارید؟ بسیاری از ما به طالع‌بینی یا فال قهوه معتقد نیستیم اما فال حافظ در جایگاه ویژه‌ای از زندگی ما قرار دارد. این فال از دوران قدیم در میان ایرانیان جایگاه مشخص و معتبری داشت، به طوری که در شب یلدا اعضای خانواده‌ها به دور هم جمع می‌شوند و به کتاب حافظ تفالی می‌زنند.

ایرانیان از قدیم برای کتاب حافظ ارزش زیادی قائل بوده و هستند؛ زیرا باور دارند که حافظ ملقب به لسان الغیب است و از سرنوشت آتی آن‌ها باخبر خواهد بود. در ضمن فال گرفتن با کتاب حافظ از نظر بسیاری از افراد خوش یمن است و با خبرهای خوبی همراه خواهد بود. اگر دوست دارید، با کتاب حافظ فال بگیرید اما روش فال گرفتن را بلد نیستید، می‌توانید از مطلب زیر کمک بگیرید.

منظور از فال حافظ چیست؟

قبل از اینکه به سراغ آداب فالگیری برویم و شما را با نحوه گرفتن فال حافظ آشنا کنیم، بهتر است کمی با مفهوم اصلی فال حافظ آشنا شوید. با وجود اینکه فعالیت‌های آنلاین زیاد شده و بسیاری از کارها را می‌توان به صورت اینترنتی انجام داد اما گرفتن فال حافظ با کتاب شعر لسان الغیب همچنان فضای معنوی بهتری خواهد داشت.

شما با جستجو در فضای اینترنت می‌توانید به صورت آنلاین نیز فال حافظ بگیرید اما با خرید دیوان حافظ فال گرفتن بهتر است؛ زیرا کتاب حافظ قابل باورتر از فضای مجازی خواهد بود. تفال به کتاب حافظ از دوران قدیم و دوره ایران باستان در میان ایرانیان و مسلمانان رواج داشته و همین امر باعث محبوبیت بیشتر کتاب‌های دیوان حافظ شده است.

بعد از اینکه نیت کرده و کتاب حافظ را باز کنید، بدون شک اشعاری از کتاب حافظ را روبروی خود می‌بینید که این اشعار مربوط به نیت شما هستند. ناگفته نماند شاید تفسیر ابیات دیوان حافظ برای شما سخت باشد و نتوانید به طور دقیق منظور اشعار را متوجه شوید. برخی از افراد در زبان و ادبیات فارسی تجربه و رتبه خوبی دارند و به راحتی می‌توانند ابیات دیوان حافظ را برای شما تفسیر کنند.

4 مرحله مهم در گرفتن فال حافظ

شاید برای برخی از افراد عجیب به نظر رسد اما فال گرفتن با دیوان حافظ نیز تحت روند خاص و ویژه‌ای قابل انجام است. در نظر داشته باشید، فال حافظ وحی قرآن و خداوند نیست و شما نباید اساس یا پایه زندگی و تصمیمات خود را مبتنی بر حافظ قرار دهید اما این فال می‌تواند تا حدودی بهترین راه را به شما نشان دهد.

در ایام خاصی همانند شب یلدا شما می‌توانید این کتاب را باز کنید و در جمع‌های خانوادگی خود فال بگیرید. فال گرفتن نیز آداب مشخصی دارد و باید به این مراحل و آداب پایبند باشید تا نتیجه فال شما درست باشد. در بخش‌های بعدی مراحل فال گرفتن با کتاب دیوان حافظ را به طور خلاصه شرح می‌دهیم.

نیت کردن

اولین و مهم‌ترین قدم در اجرای هر کار و تصمیمی، نیت کردن است. فال گرفتن با دیوان حافظ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در ابتدا شما باید نیت خود را در سر بپرورانید. با توجه به سوال و فکری که در ذهن دارید، می‌توانید نیت مشخصی را برای خود در نظر بگیرید.

نیت کردن نیز آداب مشخصی دارد. در واقع نباید برای امور واضح زندگی که کنترل آن با عقل و منطق امکان‌پذیر است نیت کرده و فال بگیرید. برای مثال اگر پول دارید و می‌توانید خانه‌ای مناسب بخرید، نباید برای خرید خانه فال بگیرید. این نوع نیت‌ها به هیچ‌وجه پاسخ درستی در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

فاتحه فرستادن

شاید به زندگی پس از مرگ اعتقادی نداشته باشید اما به طور معمول افراد بعد از اینکه فوت می‌کنند به کمک و الهام افراد زنده نیاز دارند. فاتحه فرستادن نیز یکی از همین کمک‌ها به حساب می‌آید. از آنجایی که حافظ فوت کرده شما قبل از اینکه فال بگیرید باید فاتحه‌ای برای شادی روح او بخوانید.

علاوه بر فاتحه فرستادن شما می‌توانید با توجه به نیت خود برای حافظ نذر کنید. متاسفانه افرادی که گره بزرگی در کار خود دارند، به این روش‌ها روی می‌آورند تا مشکل آن‌ها هر چه سریع‌تر رفع شود.

قسم دادن

بعد از اینکه نیت خود را در ذهن آماده کردید و برای شادی روح حافظ فاتحه‌ای خواندید، نوبت به قسم دادن می‌رسد. برای این کار باید کتاب دیوان را در دست بگیرید و حافظ را قسم دهید تا بهترین و مناسب‌ترین پاسخ را در اختیار شما قرار دهد. برای قسم دادن حافظ نیز بهتر است از عبارت ویژه و آماده‌ای کمک بگیرید که به طور معمول در کتاب دیوان حافظ قابل مشاهده است.

برای مثال می‌توانید این گونه حافظ را قسم دهید که ای خواجه حافظ شیرازی من تو را دانای هر راز می‌دانم و تو از آینده من باخبری، پس در این نیت نیز به من کمک کن با بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم و از آینده کار خود باخبر شوم.

باز کردن کتاب

در این مرحله نوبت به باز کردن کتاب می‌رسد که شما می‌توانید دیوان حافظ را باز کنید و به سراغ اشعار این کتاب بروید. البته شاید درک ابیات و شعرهای دیوان حافظ کمی برای شما سخت و حتی غیرممکن باشد اما برای اینکه اطلاعات دقیقی در مورد شعر خوانده شده کسب کنید، می‌توانید به سراغ تفسیر این کتاب بروید.

توصیه می‌کنیم از کتاب دیوان حافظ پاره یا ناقص برای فال گرفتن استفاده نکنید؛ زیرا این امکان وجود دارد که در پاسخ فال شما اختلالی ایجاد شود. بعد از اینکه کتاب را باز کردید، سمت راست کتاب جواب فال حافظ شما خواهد بود. در این زمان می‌توانید ابیات غزل حافظ را با دقت بخوانید و تا حدودی متوجه پاسخ نیت خود شوید.

توصیه می‌کنیم برای هر نیت تنها یک بار فال بگیرید؛ زیرا با تکرار فال برای یک نیت ممکن است دچار ابهام شوید و نتوانید به درستی تصمیم خود را بگیرید یا اینکه جواب فال شما درست نخواهد بود.

سخن پایانی

فال گرفتن یکی از سرگرم‌کننده‌ترین روش‌ها برای زمانی است که با اعضای خانواده خود دور هم جمع شده‌اید. بهترین روش فال گرفتن نیز استفاده از کتاب دیوان حافظ است؛ زیرا مابقی فال‌ها خیلی درست نخواهند بود. بنابراین اگر نیتی دارید که در مورد آن دودل هستید یا قصد انجام کاری را دارید که نمی‌توانید به تنهایی و براساس منطق خود تصمیم‌ بگیرید، توصیه می‌کنیم به سراغ دیوان حافظ بروید.

در نظر داشته باشید برای درک درست ابیات و غزلیات ذکر شده در دیوان حافظ باید به تفسیر این کتاب تسلط داشته باشید یا از افرادی کمک بگیرید که بتوانند این کتاب را برای شما تفسیر کنند. در نهایت اینکه زندگی خود را براساس فال، شانس و اقبال پیش نبرید؛ زیرا ممکن است با دردسرهایی روبرو شوید اما می‌توانید در برخی از موارد از فال حافظ کمک بگیرید و تصمیم نهایی خود را اعمال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.