مشوق مردم به حضور در بورس، الان کجاست؟!

“ذکر مصیبت‌خوان‌ها در بورس باید کنار بروند زیرا ایام شادی مردم است”، “سود بلندمدت بورس از همه بازارها بیشتر است”، “مردم به اظهارنظرهای منفی درباره آینده بورس توجه نکنند” و “مردم برای سود بلند مدت، سهام‌های عدالت خود را نگه دارند” از جمله اظهارنظرهای آقامحمدی برای دعوت به سرمایه گذاری مردم در بورس بود که به دفعات متعدد در رسانه ملی پخش می‌شد.

به گزارش تازه نیوز، مشوق اصلی مردم به حضور در بورس، این روزها مفقود شده است! ابتدای سال ۹۹ بود که علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصاحت نظام، شبکه‌های تلویزیونی را قُرق کرده بود و مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت می‌کرد.

“ذکر مصیبت‌خوان‌ها در بورس باید کنار بروند زیرا ایام شادی مردم است”، “سود بلندمدت بورس از همه بازارها بیشتر است”، “مردم به اظهارنظرهای منفی درباره آینده بورس توجه نکنند” و “مردم برای سود بلند مدت، سهام‌های عدالت خود را نگه دارند” از جمله اظهارنظرهای آقامحمدی برای دعوت به سرمایه گذاری مردم در بورس بود که به دفعات متعدد در رسانه ملی پخش می‌شد.

حالا پس از گذشت چندماه از دعوت‌های مکرر آقامحمدی، سرمایه های مردم در بورس با ضرری شدید همراه شده است، به عنوان نمونه حتی صندوق پالایش یکم به خلاف وعده مسئولان مبنی بر سود، با ضرر ۵۰ درصدی مواجه شده است.

او که برای دعوت مردم به سرمایه گذاری در بورس از شبکه‌ای به شبکه تلویزیونی دیگر می رفت اکنون از زمان سقوط آزاد شاخص بورس و پودر شدن سرمایه های مردم، کلامی درباره بورس در رسانه ملی سخن نگفته تا از زیربار مسئولیت‌پذیری شانه خالی کند و عملا مردم را با سرمایه‌های از دست رفته تنها گذارد.

آقامحمدی از جمله مسئولانی است که در طول ۴۰ سال گذشته، همواره دارای مسئولیت‌های مختلف در عرصه‌های مختلف و بی‌ربط(!) بوده است؛ زمانی قائم مقام و معاونت سیاسی صداوسیما را برعهده داشته، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال و معاون نظارت و هماهنگی در سیاستهای اقتصادی ، علمی و فرهنگی معاون اول رئیس جمهور در دولت دهم از جمله برخی سوابق او طی سالیان گذشته بوده است.

نکته جالب توجه این است که او ارتباط خوبی با تمامی دولت‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی نیز داشته است؛ روزگاری یار نزدیک لاریجانی در صداوسیما بوده، در انتخابات ۸۴ از هاشمی رفسنجانی حمایت کرد، در دولت احمدی نژاد پست می‌گیرد و روزی دیگر نماینده اسحاق جهانگیری هنگام بازبینی قراردادهای IPC می‌شود.

به عقیده کارشناسان، نمره بخش بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی آقامحمدی، مردودی است اما او -مثل تعداد دیگری از مدیران- با وجود کارنامه خالی، نه تنها از چرخه مدیریت جمهوری اسلامی خارج نمی‌شود بلکه در مرز ۷۰ سالگی، از دستان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حکم جدید و مهمی ‌می‌گیرد، بدون آنکه پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشد!

حکم انتصاب پرانتقاد محسن رضایی برای آقامحمدی به سمت «ریاست کمیسیون تلفیق سیاست‌های کلی برنامه هفتم» در حالی صادر شده که این عضو مجمع تشخیص، به صورت همزمان دبیر کمیسیون نظارت، رئیس کمیسیون علمی-راهبردی چشم‌انداز مجمع تشخیص و دبیر هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام می‌باشد.

آقامحمدی همچنین در سال‌های گذشته نقش پررنگی در حوزه گسترش خصوصی سازی‌ها و بازبینی قراردادهای نفتی IPC داشته که از قضا این حوزه‌ها نیز مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است اما بازهم خبری از پاسخگویی این کارگزار جمهوری اسلامی نمی‌باشد!

5 نظر
  1. کارشناس اقتصادی

    وعده‌های دولت در مورد این که مردم سرمایه خود را به بورس بیاورند و از این بازار حمایت می‌کنیم ، پوچ از آب درآمد و علاوه بر مردم ، کارشناسان و تحلیل‌گران را نیز گمراه کردند تبعات اینکار باعث شد اعتماد مطلق مردم عادی و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از بین برود در نتیجه مردم زیان کرده متحمل ضرر فراوان شدند و بورس را رها کردند.

  2. یعقوب شمسی

    باشمادرخلوت پول دزدی مردم راتقسیم بکنیدودراروپاوامریکا براخودتان ویلابگیردوبه ریش مردم بخنیدید.انشالله روزی برسدکه شماوداردسته دزدهاکه مردم راچپاول کردین.به حرمت شهداوامام راحل حساب بایدپس بدین.

  3. رضا

    سهامداران بورسی نباید به یک روز و دو روز یا یک هفته و دو هفته یا یک ماه و دو ماه سبز و صعودی شدن بورس دلخوش کنند.سهامداران بورسی نباید به تجمع و پرتاب تخم مرغ به شیشه های تالار بورس اکتفا کنند. باید مصرانه و قاطعانه خواستار پیگرد ، محاکمه و مجازات عاملین و مسببین سقوط و ریزش بورس باشند .هرکسی در هر پُست و مقامی که باشد باید محاکمه شود حتی اگر استعفا داده باشد چه دیروز و چه چندین ماه قبل.باید ضرر و زیان سهامداران را تا ریال آخر پرداخت نمایند.

  4. کارشناس سیاسی

    یک ظلم مضاعف به پول مردم در نظام جمهوری اسلامی؟ چقدر شرکتهای بورسی سرمایه مردم را حیف و میل کردند و کسی نیست از سوال کند این سرمایه را چکار کردیداین عمل در آینده تبعات بسیار بدی برای نظام و سیستم اقتصادی کشور خواهد داشت.

  5. محمد

    همین بعد از ریزش بورس میگه دولت مجبور به فروش اوراق هست، حالا اگر قراره بورس بریزه مهم نیست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.