دستوری فوری اژه‌ای درباره انفجار معدن در طبس!

رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی دستور داد تا ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس به سرعت بررسی شود.

به گزارش تازه‌نیوز، در پی وقوع حادثه در معدن زغال سنگ طبس و جان باختن تعدادی از معدن‌کاران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در تماس با محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودان و درمان مصدومان این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.

به تقل از ایرنا، حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۰ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرد: شمار جانباختگان حادثه وقوع انفجار در شرکت معدنی معدنجو تعداد کارگران فوتی به ۳۲ نفر افزایش یافت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.