جزئیاتی جدید از دیوار مرزی ایران و افغانستان؛ نزاجا: بیش از ۱۰ کیلومتر این دیوار کار گذاشته شده

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مأموریت انسداد مرز با کشور افغانستان به نیروی زمینی ارتش واگذار شده است، اظهار داشت: اقدامات زیرساختی زیادی باید صورت گیرد تا کار عملی آن شروع شود.

به گزارش تازه‌نیوز، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگویی با بیان اینکه مأموریت انسداد مرز با کشور افغانستان به نیروی زمینی ارتش واگذار شده است، اظهار داشت: اقدامات زیرساختی زیادی باید صورت گیرد تا کار عملی آن شروع شود.

به نقل از مهر، امیر نعمتی ادامه داد: با کمک سازمان‌های مسئولِ این کار و همراهی نزدیک با ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد ارتش و سازمان جغرافیایی کار را پیش می‌بریم و ضمن برگزاری جلسات متعدد، همکاری‌های لازم را در این زمینه داریم. بر این اساس همزمان کار را آغاز کردیم و با بکارگیری چهار گروه مهندسی رزمی، ۱۴ یگان مهندسی تابع یگان‌ها علاوه بر به کار گرفتن چند شرکت توانمند در این حوزه، از مجموعه کشور مشغول انسداد مرز هستیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: از شمال قسمت شمالی مرز افغانستان کار انسداد مرز را آغاز کردیم و قرارگاه منسجمی در همان منطقه تشکیل شده است تا بر این کار نظارت کند. این اقدام به صورت اصولی در حال انجام و بخشی از آن توسط نیروی زمینی ارتش در حال پیشروی است.

وی با بیان اینکه روند انسداد مرز پیشرفت خوبی داشته است، یادآور شد: برای این منظور کارهای زیربنایی انجام شده و بیش از ۱۰ کیلومتر دیوار در مرز کار گذاشته شده است؛ همچنین ۵۰ کیلومتر از مرز آماده دیوارگذاری است و در این راستا نزدیک به ۲۰ کارگاه در طول مرز اقدامات زیرساختی و امور نصب دیوار را پیش می‌برند.

امیر نعمتی با بیان اینکه پنج کارگاه برای دیوارکشی در حال انجام اقدامات لازم برای انسداد مرز هستند، عنوان کرد: صدها وسیله مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش در زمینه انسداد مرز به صورت شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و تلاش داریم تا در زمان مقررشده، این کار را به اتمام برسانیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه انسداد مرز موجب افزایش امنیت مرزها و جلوگیری از قاچاق می‌شود، خاطرنشان کرد: انسداد مرز به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند و موجب کنترل دقیق و اصولی ورود و خروج از مرزها می‌شود.

وی افزود: اینگونه نیست که با انسداد مرز می‌خواهیم درب کشور را بسته نگه داریم؛ زیرا ما در همه مرزها با همه کشورها مبادی ورود و خروجی رسمی داریم.

امیر نعمتی اضافه کرد: ما با انسداد مرز می‌خواهیم ورود و خروج از مبادی رسمی و اصلی به صورت کنترل‌شده و بهتر انجام شود و این اقدام قطعاً امنیت کشور و مناطق مرزی را افزایش می‌دهد و تأثیر مثبتی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.