سود ۱.۳ میلیاردی سیسی از جنگ غزه

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیراً به کنگره آمریکا اطلاع داده که کمک‌های نظامی ۱.۳ میلیارد دلاری را به مصر اختصاص داده است.

به گزارش تازه‌نیوز، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیراً به کنگره آمریکا اطلاع داده که کمک‌های نظامی ۱.۳ میلیارد دلاری را به مصر اختصاص داده است.

به نقل ازاعتمادآنلاین، خبرگزاری‌ها به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند، این اولین بار از سال ۲۰۲۰ است که مصر می‌تواند این کمک آمریکای را به طور کامل به دست آورد.

به گفته کارشناسان، این کمک در حالی به قاهره اختصاص پیدا می‌کند که دولت مصر همچنان پرونده سنگینی در رابطه با نقض حقوق بشر و زندانیان سیاسی در محافل آمریکایی دارد.

با این حال، ظاهراً واشنگتن قصد دارد متحد خود را در پشت مرزهای غزه، آن هم در شرایط فعلی راضی نگه دارد تا در کوتاه‌مدت به این کشور برای تحقق آنچه که اسرائیل در انجام آن تا به امروز ناکام بوده، دل ببندد.

این کمک گسترده و حاتم‌بخشانه کاخ سفید در حالی انجام گرفت که مدتی است مصری‌ها ساز ناکوکی را با ضرباهنگ بنیامین نتانیاهو و البته آمریکا در رابطه با جنگ غزه و به ویژه سلطه بر محور فیلادلفیا می‌نوازند.

به اعتقاد کارشناسان، شرایطی که در چند سال گذشته موجب کاهش حجم کمک‌های نظامی آمریکا به مصر شده بود، همچنان در این کشور پابرجاست اما تنها مساله‌ای که در این رابطه تغییر کرده، وقوع جنگ در غزه است که ظاهراً برای عبدالفتاح السیسی همچون فرشته نجات از آسمان فرود آمده است.

به نحوی که این روزها نه تنها مسئولان آمریکایی انتقادی از شرایط برخورد و نگهداری زندانیان سیاسی ندارند، بلکه مواضع دولت السیسی را هم می‌ستایند، شاید بتوانند از این طریق پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شرایط جنگ غزه را سر و سامان دهند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.