اطلاعیه فوری ایران خودرو منتشر شد/ خبر جنجالی تکذیب شد

در پی پخش تصویر هوایی از پارکینگ‌های ایران خودرو که مملو از محصولات این شرکت است، این خودروسازی اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، ایران خودرو نوشت: در پی انتشار تصویری از پارکینگ ایران‌خودرو در رسانه‌‌های اجتماعی، این خودروساز علت افزایش خودروهای موجود را طولانی شدن فرآیند صدور دریافت مجوز شماره‌گذاری از سوی سازمان استاندارد دانست.

انتشار تصاویر از پارکینگ‌ خودروسازان در شبکه‌های اجتماعی، متاسفانه بدون توجه به روند پیچیده موجود در فرآیند شماره‌گذاری و تحویل، هجمه‌ای را علیه آنان ایجاد کرده و شائبه احتکار را مطرح می‌کند.

این در حالی‌ است که مالک تمامی خودروهای موجود مشخص بوده و اسناد و مدارک مالکیت‌ آن‌ها صادر شده است و قطعا تاخیر در شماره‌گذاری و تحویل خودروها افزایش هزینه‌هایی، چون جریمه دیرکرد در تحویل و یا هزینه توقف در پارکینگ را برای ایران‌خودرو به همراه دارد.

از سوی دیگر، خودروسازان موظف به دریافت مجوزهای لازم از سازمان‌های مرتبط؛از جمله استاندارد و محیط زیست هستند و تاخیر حتی یک روزه در این فرآیند سبب تجمع خودروها در پارکینگ خودروسازان به میزان تولید روزانه می‌شود که این عدد در گروه صنعتی ایران‌خودرو دوهزار دستگاه است.

در حال حاضر مجوز سازمان محیط زیست تمدید شده و با دریافت مجوز سازمان استاندارد و اعلام به پلیس راهور، شماره‌گذاری محصولات از سر گرفته خواهد شد.

ظرفیت پارکینگ ایران‌خودرو که تصویر هوایی از آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده حدود ۱۲ هزار دستگاه است که برابر با تولید یک هفته این خودروساز است و با شماره‌گذاری، حمل آن‌ها به نمایندگی‌های مقصد صورت خواهد گرفت.

همچنین تاکید می‌شود، از حدود دو سال اخیر و پس از الزام فروش خودروها در سامانه یکپارچه، تمامی محصولات ایران‌خودرو براساس برنامه تولید و مشخص بودن متقاضیان هر یک از خودروها به تولید رسیده و مالکان محصولات با قیمت‌های اعلام شده به آنان مشخص هستند و هیچ‌گونه فروشی خارج از سامانه انجام نشده است و بنابراین طرح شائبه احتکار موضوعیتی ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.