حضور بی سروصدای اسرائیلی‌ها در بازار خودرو ایران؟

واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی چینی مانند بی وای دی به کشور ممکن است پای قطعات اسرائیلی را به بازار خودروی ایران باز کند!

به گزارش تازه‌نیوز، تابناک نوشت: در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد شرکت « بی ام اسپیس » به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه بهمن خودرو اقدام به معرفی بی وای دی سانگ پلاس کرده است. این خودرو به فناوری هیبرید برای قوای محرکه مجهز است که با یک موتور ۱.۵ لیتری و ترکیب با پیشرانه الکتریکی ۲۸۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. عرضه چنین خودرویی نکات محدود مثبتی دارد، اما می‌تواند برای سرنوشت بازار خودرو ایران چالش برانگیز نیز باشد.

تنوع محصول و توسعه سبد خودرو مشروط بر عرضه محصولات ایمن و دارای امنیت در شرایط فعلی برای حمل و نقل کشور حیاتی است. خودروسازان چینی تاکنون ثابت کردند که حاضر به انتقال امنیت سایبری خودرو‌های برقی و هیبریدی به کشور نیستند. در چنین شرایطی واردات یا مونتاژ برند‌های خاص مانند بی وای دی می‌تواند برای آینده صنعت خودرو و حمل و نقل دردسر‌های ایجاد کند. زیرا شرکت خودروسازی بی وای دی از سال ۲۰۱۰ برای توسعه سیستم‌های الکترونیکی مانند سنسور‌ها و کنترل کننده ها، باتری، سیستم‌های مدیریت انرژی، فناوری ارتباطات بی سیم و حتی سامانه جی پی اس با شرکت‌های اسرائیلی مانند mobileye، electra، otonomo همکاری دارد.

همکاری‌های صنعتی، فنی و پژوهشی بی وای دی با شرکت‌های قطعه ساز و استارت آپ‌های اسرائیلی بر کسی پوشیده نیست و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۷ میلادی با برقراری ارتباط با شرکت‌های فعال اروپایی در صنایع خودروسازی توانسته به تکنولوژی دست یابد که چینی‌ها برای تامین قطعات خودرو از آن بهره ببرند.

چینی‌ها برای تامین فناوری‌های مختلف در خودرو‌های خود با منابع مختلف دنیا مانند رژیم صهیونیستی در حال همکاری هستند؛ بنابراین واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی چینی مانند بی وای دی به کشور باید براساس ضوابط خاص انجام یا متولیان این بازار نسبت به حضور این خودرو‌ها توسط شرکت‌ها فعال بررسی‌های انجام دهند تا در آینده چالش ایجاد نشود. چرا که منبع برخی از قطعات فناوری‌های هوشمند در خودرو‌های بی وای دی به این رژیم منحوس باز می‌گردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.