تحلیل روزانه نمودار قیمت ورق در آهن پرایس

آیا برای شما هم پیش آمده است که محصولی بخرید و بعد از گذشت مدتی، متوجه کاهش قیمت آن محصول شوید یا ببینید قیمت آن در بازار به‌اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کرده است؟

در این مواقع ما به‌عنوان خریدار محصولی مثل ورق آهنی اگر پیش از افزایش قیمت خرید کرده باشیم، از اینکه مجبور نشده‌ایم پول بیشتری بابت آن محصول بپردازیم خوشحال خواهیم بود و در مقابل، اگر بعد از خرید متوجه شویم در سقف قیمتی اقدام به خرید کرده‌ایم و با چند روز صبر کردن می‌توانستیم همین مقدار محصول را با قیمت کمتری تهیه کنیم، احتمالاً به‌خاطر ضرری که متحمل شده‌ایم ناراحت می‌شویم.

نمودار قیمت ورق یکی از چیزهایی است که کمک می‌کند هنگام خرید آهن‌آلات، بتوانیم در زمان مناسب اقدام به خرید کنیم و از پیش‌آمدن ضررهای این‌چنینی در امان باشیم.

در این مقاله می‌خواهیم اهمیت نمودار قیمت انواع ورق آهنی را بیان کنیم و بعد بگویم چطور می‌توان از نمودارهای موجود اطلاعات استخراج کرد و در انتها هم بهترین فروشنده ورق در بازار آهن‌آلات ایران را معرفی می‌کنیم.

اهمیت نمودار قیمت ورق

همانطور که در مقدمه گفتیم، اولین فایده بررسی نمودار قیمت یک محصول پیش از خرید این است که با روند تغییر قیمت آن محصول آشنا می‌شویم و می‌توانیم تا حدی پیش‌بینی کنیم با توجه به روند کلی نمودار، این محصول در آینده‌ای نزدیک چه قیمتی پیدا خواهد کرد.

برای نمونه بیاید با همدیگر نمودار یک ماهه قیمت ورق سیاه ۲ میل شرکت فولاد مبارکه در ابعاد ۲۵۰۰ در ۱۲۵۰ را بررسی کنیم. در عکس پایین نمودار این محصول را مشاهده می‌کنید:

با نگاهی به این نمودار می‌بینیم که قیمت این محصول بعد از چند روز ثبات در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، افت قیمت خود را آغاز کرده است و تا انتهای تابستان همان سال، به همین روند ادامه داده است.

اهمیت بررسی نمودار قیمت اینجاست که فرض کنید یک خریدار بخواهد در بازه زمانی ۱۸ و ۱۹ خرداد اقدام به خرید ورق سیاه کند؛ این خریدار اگر نمودار قیمت را بررسی نکند، با توجه به کاهش قیمتی که در آن روز تجربه کرده است، این خرید را به‌صرفه می‌داند و اقدام به خرید می‌کند. اما اگر نمودار قیمتی را بررسی کند و تحلیل بازار آهن آلات را هم از منابع معتبر در نظر بگیرد، می‌تواند با تغییر زمان خرید، سود بیشتری کند؛ مثلاً می‌تواند خرید خود را چند روز دیگر هم به تأخیر بیندازد.

در بخش بعدی، درباره نحوه استفاده از نمودار قیمت ورق آهنی در اشکال مختلف صحبت می‌کنیم تا یاد بگیریم چطور از نمودارها برای تحلیل قیمت استفاده کنیم.

 

استفاده از نمودار قیمت ورق

نمودار قیمت محصول ورق آهن هم مثل نمودار دیگر محصولات است. حتماً تا به حال برای بررسی قیمت طلا، دلار یا کالاهای دیگر، به نمودار آن‌ها توجه کرده باشید. در بازار آهن‌آلات هم برای تحلیل تکنیکال قیمت‌ها از این نوع نمودارها استفاده می‌شود. این نمودارها نشان می‌دهند علاوه بر قیمت لحظه‌ای یک محصول، روند تغییر قیمت آن به چه شکل بوده است.

در نمودار زیر قیمت ورق گالوانیزه ۰.۴ میل شرکت شهرکرد با عرض ۱۰۰۰ در یک بازه زمانی یک ساله را می‌بینید که از سایت آهن پرایس استخراج شده است:

در این نمودار مشخص است که در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ این محصول در سقف قیمتی خود بوده و با رسیدن به قله، قیمت ۵۷۶۰۰ تومان به‌ازای هر کیلوگرم را تجربه کرده است. بر اساس آنچه نمودار نشان می‌دهد، این افزایش قیمت پایدار نبوده است و خیلی سریع و بعد از چند روز روند کاهشی پیدا کرده است. با ادامه این روند، ورق گالوانیزه ۰.۴ میل شهر کرد با کاهش قیمت ۶ هزار تومان در هر کیلوگرم، تنها در عرض یک ماه به قیمت ۵۱۶۰۰ تومان رسیده است و با چند کاهش و افزایش مختلف در نهایت در انتهای شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ با قیمت ۴۷۷۰۰ تومان مبادله شده است.

در یک مثال دیگر، بیایید نمودار قیمت ورق روغنی ۰.۷ میل کارخانه فولاد مبارکه را بررسی کنیم. این نمودار قیمت سالانه ورق روغنی را از مهرماه سال ۱۴۰۲ تا مهر ۱۴۰۳ نشان می‌دهد.

با نگاهی به این نمودار می‌توانیم ببینیم این نوع ورق آهنی چه روند قیمتی را طی کرده است و اکنون در بازار چه وضعیتی دارد.

اگر به شکل نمودار دقت کنید، متوجه می‌شوید که در عرض دو ماه، قیمت این محصول افزایش ۱۰ هزار تومان به‌ازای هر کیلوگرم را تجربه کرده است و در اواخر فروردین ۱۴۰۳، نمودار اوج قیمتی را نشان می‌دهد. این رشد سریع تابع عوامل مختلفی بوده است که قبلاً در مطالب تحلیل بازار آهن‌آلات در آهن پرایس به آن‌ها پرداخته‌ایم. در ادامه، با گذشت زمان، قیمت این نوع ورق روند کاهشی با شیب تند را آغاز کرده و بعد از عبور از بحران‌های موقت در تابستان ۱۴۰۳، در اواخر شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ و پاییز همان سال، در یک ثبات نسبی قرار گرفته است.

همانطور که مشاهده کردید، با بیان دو نمونه از نمودارهای قیمت ورق در بازار ایران در بازه‌های کوتاه و بلند، نشان دادیم چطور می‌توان از این نوع نمودارها استفاده کرد و اطلاعاتی از روند بازار به دست آورد که کمک می‌کند بتوانیم بدون نگرانی اقدام به خرید کنیم.

بهترین فروشنده ورق

غیر از بررسی نمودار قیمتی، عوامل دیگری هم برای یک خرید موفق وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از یک فروشنده مطمئن است که بتوان بدون نگرانی از اینکه کالای مورد نظر چه وضعیتی دارد و آیا با قیمت مناسب عرضه شده است یا نه و همچنین بدون اینکه دغدغه داشته باشیم آیا وزن اعلام‌شده با وزن بار در هنگام تحویل تفاوت دارد یا نه، اقدام به خرید کنیم.

یکی از فروشندگان محصول آهن که تمام این مزایا را دارد و بدون پیش آوردن هرگونه نگرانی، باعث می‌شود بتوانیم در توناژ پایین و بالا اقدام به خرید انواع محصولات در بازار آهن‌آلات کنیم و حتی قبل از خرید، با کارشناسان فروش درباره قیمت محصولات و شرایط عرضه آن‌ها صحبت کنیم، شرکت آهن‌پرایس است.

برای خرید ورق یا دیگر انواع آهن‌آلات کافی است با شماره ۰۲۱۵۴۱۰۳ تماس بگیرید و پیش از خرید، با کارشناسان فروش گفتگو کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره نمودار قیمت ورق آهنی صحبت کردیم و گفتیم که اهمیت ورق آهنی چیست و چطور می‌توان از این نمودار برای بررسی قیمت‌ها و روند بازار آهن استفاده کرد.

در ادامه به معرفی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فروش آهن‌آلات یعنی آهن پرایس صحبت کردیم که می‌تواند با ارائه خدمات حرفه‌ای در فروش محصولات آهنی مثل میلگرد، تیرآهن، ورق، نبشی و دیگر انواع آهن‌آلات، نگرانی‌های خریداران ثابت این حوزه را برطرف کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.