تاریخ دقیق کاهش دما و بارش شدید باران در مناطق مختلف مشخص شد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه (۶ مهر) با ورود دو موج بارشی جدید در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده نیز در این مناطق آغاز خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، مهر نوشت: صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه توده هوای سرد از امروز (پنجشنبه، ۵ مهر) وارد کشور می‌شود، گفت: با عبور امواج تراز میانی جو از شمال کشور جریانات شمالی در سواحل دریای خزر تقویت می‌شود و در پی آن در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق استان اردبیل، خراسان شمالی، شمال و شرق آذربایجان شرقی و به‌صورت پراکنده برای شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: فردا (جمعه، ۶ مهر) با عبور موج دیگری از شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده در شمال غرب و استان‌های زنجان، قزوین و البرز نیز آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: روز شنبه (۷ مهر) بارش در سواحل دریای خزر و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی تقویت می‌شود و گستره بارش استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، تهران و سمنان را نیز دربر می گیرد. طی این روز در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی اصفهان، شمال و شرق یزد، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز یکشنبه (۸ مهر) در برخی مناطق سواحل دریای خزر دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی افزود: همچنین تا روز شنبه به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، شمال شرق، مناطقی در مرکز و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در پایان گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد وخاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۰ درجه سانتیگراد و فردا کمی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعات وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.