دستاورد آمریکایی پزشکیان؛ این اقدامات بورس را نجات می‌دهد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تجربه مثبت بازار سهام در دوران مذاکرات برجام نشان می‌دهد که این مذاکرات می‌توانند به بهبود وضعیت بازار کمک کنند. در روزهای اخیر، این مباحث توانسته‌ جو مثبتی در بازار ایجاد کند و امید می‌رود که با ادامه این روند، بازار سرمایه به تعمیق بیشتری برسد و نوسانات مثبت‌تری را تجربه کند.

به گزارش تازه‌نیوز، اقتصادآنلاین نوشت: حسن حسین نیا، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی ریسک‌های وارده به بورس پرداخت و گفت: طی یک سال گذشته بازار سرمایه با ریسک‌های عدیده‌ای مواجه بود که بخش اعظمی از این ریسک‌ها هم ریسک‌های سیستماتیک ارزیابی می‌شدند. بازار سرمایه در برابر بازارهای رقیب به خاطر ذات آن، از هر کدام از بازارها همیشه آسیب پذیرتر است و عملاً بازنده رقابت با سایر بازارها همین بازار سهام خواهد بود.

حسین نیا تعامل با جهان را عاملی برای بهبودی تمام بازارها دانست و ادامه داد: اگر به چند ماه قبل‌تر یعنی پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری برگردیم متوجه می‌شویم که نگاه او یک نگاه تعاملی و گفتمان همکاری با دنیا بوده است. مسئله‌ای که در روزهای اخیر به اوج خودش رسید و شاهد یک نوع تعامل و وفاق در جبهه داخلی کشور در برابر دنیا هستیم و این مسئله می‌تواند برای کلیت بازارها خبر خوبی باشد؛ به خصوص بازارهای مولدی مثل بازار سهام!

بیشتر بخوانید:

چه اقداماتی انرژی بازار را افزایش می‌دهد

حسین‌نیا اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد تا بازار سرمایه واکنش مثبت پر قدرتی بدهد را زیر ذره‌بین قرار داد و گفت: توجه به نکات زیر می‌تواند به تعامل بیشتر و رونق تجارت شرکت‌های تولیدی منجر شود. یکی از این اقدامات بحث fatf هست که از چهار بندی که وجود دارد، دو بند آن همچنان به تصویب و توافق نهادهای مرتبط داخلی نرسیده است. البته گفته می‌شود که این بندها نیز توسط مشاوران و وزرای دکتر پزشکیان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر عناصر موثر در حال انجام هست و در آینده نزدیک به سرانجام خواهد رسید. به سرانجام رسیدن fatf روی کلیت نمادها به خصوص مبادلات ارزی کشور تاثیرگذار خواهد بود.

از طرف دیگر ما تجربه خوبی را در بازار سرمایه نسبت به مذاکرات برجام در دولت آقای روحانی داشتیم. قاعدتا شروع مجدد مذاکرات و مذاکره با کشورهای همسایه‌ می‌تواند برای بازار سرمایه به شدت انرژی‌زا باشد و بازار سرمایه را از شرایطی که در ماه‌های گذشته با رکورد عمیقی مواجه بود خارج کند.

وی در آخر خاطر نشان کرد: صرف سفر رئیس جمهور به آمریکا موج خوب و مثبتی را در بازار ایجاد کرده که افزایش ارزش معاملات یکی از نشانه‌های آن است. امیدواریم که با تداوم این مسائل، بازار سرمایه بتواند به تعمیق بیشتر برسد و انتظار میرود افزایش دامنه نوسان هم همراه با این مذاکرات انجام و عملیاتی شود تا شرایط بهتر در بازار سرمایه رقم بخورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.