هشدار به اهالی این استان‌ها؛ باران شدید و توفان در مسیر است

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید در مناطق کوهستانی خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، ایسنا نوشت: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید در مناطق کوهستانی طی روزهای پایانی هفته خبر داد و نسبت به خودداری از صعود به ارتفاعات البرز توصیه کرد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (۵ و ۶ مهرماه) اظهارکرد: پنجشنبه فعالیت موج بارشی به شکل ابرناکی و مه آلود بودن مناطق کوهستانی، وقوع بارش و رعدوبرق در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات شمال شرق همراه با کاهش دید افقی و عمودی، افزایش سرعت باد و در قله‌های مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعت‌های اولیه روز تداوم بارش با شدت کمتر در دامنه‌های البرز همراه با مه آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی و وزش باد طی ساعت‌های بعدازظهر و غروب جمعه، شدت گرفتن بارش ها برای ارتفاعات شمال غرب ، اردبیل و زنجان و ارتفاعات البرز غربی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق ، احتمال تگرک، مه آلودگی و کاهش دید و قله های مرتفع بارش برف مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید:

به گفته ضیاییان شدت بارش‌ها به‌صورت منطقه‌ای طی روزهای پنجشنبه و جمعه در نواحی ذکرشده می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب در شیب‌های کوهستانی، رانش و لغزش زمین، ریزش سنگ و احتمال طغیان رودخانه ها شود.

وی تاکید کرد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، حضور در حاشیه رودخانه‌ها و انجام پروازهای تفریحی در این مناطق توصیه می شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه بعدازظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گردوخاک همراه است.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: پنجشنبه آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و طی بعدازظهر و غروب افزایش ابر و در قله‌های مرتفع رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. جمعه آسمان نیمه ابری تا ابری، قله‌های مرتفع مه آلود همراه با کاهش دید خواهد بود و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در بعضی ساعت‌ها بارش و احتمال رعدوبرق دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: با توجه به افت دمایی محسوس به‌ویژه در ساعات غروب تا اوایل صبح و شرایط دمای زیرصفر در قله‌های مرتفع نیمه شمالی کشور جهت تردد در مناطق کوهستانی همچنین کمپینگ و شب‌مانی به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی و پوشاک مناسب توصیه می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.