پیش‌بینی بورس امروز یک‌شنبه ۱۵ مهر

معاملات امروز بازار سهام در حالی از ساعاتی دیگر آغاز می‌شود که سهامداران نگرانند در صورت تداوم روند نزولی دیروز، شاخص کل سطح حمایتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را هم از دست بدهد.

دیروز معاملات بازار سهام با روندی رکودی به پایان رسید. هر سه شاخص اصلی بازار نزولی بودند، ارزش معاملات خرد به کمترین میزان در یک ماه و نیم اخیر رسید و خروج پول حقیقی برای هفتمین روز متوالی تکرار شد. بازار حالا در جایی ایستاده که اوایل بوده و حالا در حال از دست دادن تمام کانال‌هایی است که برای رسیدن به آن نزدیک ۲ ماه زحمت کشیده بود.

به نقل از اکوایران، با این حال سخنان روز گذشته رئیس سازمان بورس، بوی حمایت داشت. صیدی از جلسه مهم صبح روز گذشته گفت و تاکید کرد که بازار سرمایه باید تا پایان سال روی رشد را ببیند.

رئیس سازمان بورس که در مراسم روز کارگزار سخن می‌گفت ضمن تاکید بر تعامل با سیاستگذار پولی گفت: «سهامدار خرد کوتاه مدت نگاه می‌کند و حق دارد که نگران سرمایه‌اش باشد. ما باید به بازار آرامش دهیم.»

با این حال کارشناسان معتقدند با وجود سایه سنگین ریسک‌های سیاسی بر بورس، حمایت لفظی چاره کار نیست و معامله‌گران باید در عمل هم این حمایت‌ها را ببینند. در واقع سیاستگذار باید با حمایت‌ها و اقدامات متنوع انگیزه را برای ورود به بورس افزایش داد. اقداماتی نظیر کاهش کارمزد معاملات، افزایش تدریجی دامنه نوسان، کاهش نرخ اوراق دولتی و سپرده بانکی می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار به بازار سهام کمک کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.