مهاجری: رئیس جمهور راهی جز عمل به وعده رفع فیلترینگ ندارد

مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: در شرایط فعلی فیلترینگ کاملا بی معنا است و دکتر پزشکیان با فهم این موضوع، وعده حذف فیلترینگ داد و رئیس جمهور هم راهی جز عمل به وعده ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، سیتنا نوشت: محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا پیرامون موضوع فیلترینگ، گفت: فیلترینگ در گذشته معنا داشت و اهداف افرادی که از آن دفاع می کردند، منطقی بود. این موضوع برای زمانی خاص بود و از زمانی که مردم از روش های مختلف برای دور زدن استفاده کردند، سد فیلترینگ شکسته شد و اکنون شاهد آن هستیم که عموم مردم فیلترشکن دارند، بنابراین فیلترینگ در شرایط فعلی کاملا بی معناست، مثل این است که در بزرگراهی تابلو ورود ممنوع قرار دهید و راه جایگزینی نگذارید، بنابراین تمام تردد از این مسیر خواهد بود و تنها تابلو نصب کرده اید.

وی، اظهار کرد: اصل ماجرا نصب تابلو ورود ممنوع نیست، مردم این هنجار را نمی پذیرند و زیر پا می گذارند، در مورد فیلترینگ هم همین موضوع است و در نتیحه فیلترشکن ها روی کار آمدند و راه افتادند و افرادی که این بازار را راه انداختند، آن را بازاری پر سود و پر درآمد تلقی می کنند و بنابراین افرادی که گوشی در دست دارند از فیلترشکن استفاده می کنند و بنابراین مشتری های فیلترشکن افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

مهاجری، خاطرنشان کرد: در این حال نتیجه این است که فیلترینگ کاملا بی معنا شده و آقای پزشکیان با فهم این موضوع، وعده ای برای حذف فیلترینگ داد و مومن هم وقتی وعده ای می دهد، باید به آن وعده عمل کند و رئیس جمهور راهی جز عمل به وعده برای حذف فیلترینگ ندارد.

این فعال سیاسی، افزود: سوال اینجاست که اگر فیلترینگ برداشته شود، راهی برای سوءاستفاده وجود ندارد؟ بله دارد، مگر با وجود فیلترینگ سوءاستفاده انجام نمی شود؟ سرعت اینترنت را فدای فیلترشکن می کنیم و درآمدهای هنگفتی را نصیب عده ای فیلترشکن فروش می کنیم و باز هم با آسیب های اینترنت مواجه ایم.

وی، گفت: من معتقدم فیلترینگ با شرایط فعلی باید حذف شود و سپس تمهیداتی برای سوء استفاده های امنیتی از اینترنت اندیشید تا جلوگیری شود. در زمان دولت دوازدهم برآوردی از سوءاستفاده های اخلاقی از اینترنت شده بود که به دو درصد هم نمی رسید، یعنی ۹۸ درصد مردم از اینترنت محروم می شدند به خاطر آن دو درصد.

مهاجری، اظهار کرد: هر شخصی که مسوول رفع فیلتر است، دستور را از رئیس جمهور می گیرد که رئیس جمهور نیز رئیس شورای عالی فضای مجازی است و وقتی به وزیر ارتباطات دستور داد، وزیر هم اجرا می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.