آقای بیرانوند آنچه شما اسمش را «شیرینی» گذاشته‌اید، چیزی جز تلخی نیست

کشمکش بیرانوند و باشگاه پرسپولیس تمامی ندارد. دروازه بان شماره یک تیم ملی، اعترافی داشته که می‌تواند او را از چاله به چاه بیندازد. آنچه بیرو اسمش را شیرینی (رشوه) گذاشته، جزو موارد تلخ در فوتبال مان است.

تابناک نوشت: آنچه شما اسمش را «شیرینی» گذاشته اید، چیزی جز تلخی نیست. در واقع شما و امثال شما، تمام «شیرینی»های مهیج ترین ورزش جهان را تبدیل به تلخی برای میلیون ها هوادار کرده اید. آنچه بین هم رد و بدل می کنید هم اسمش شیرینی نیست، «رشوه» است؛ بخشی از آفت بزرگی که فوتبال ایران گرفتار آن شده و در مواقعی مثل حالا با اعتراف یکی از طرفین، دیگران از آن آگاه می شوند وگرنه طبق روال در حد شایعه و گمانه زنی غیرقابل اثبات باقی می ماند!
ماجرا از این قرار است که همزمان با اعلام لیست تیم ملی برای حضور در دو بازی پیش رو مقابل ازبکستان و قطر در مرحله سوم انتخابی جام جهانی، یکی از اصلی ترین و ثابت ترین بازیکنان «تیم ملی» در مصاحبه ای اعترافی انجام داد که یکبار دیگر جو فوتبال را ملتهب کرد.

دور جدید رویارویی بیرانوند و پرسپولیس
دو روز پیش کمیته تعیین‌وضعیت فدراسیون فوتبال بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و ‌انتظار اهالی فوتبال، حکم مرتبط با پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ یک‌طرفه را صادر کرد؛ حکمی که جنجالی و عجیب بود و واکنش های زیادی به دنبال داشت. بیرانوند و باشگاه تراکتور حدود 20 میلیارد تومان جریمه شدند و همچنین 4 ماه محرومیت تعلیقی(!) برای دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در نظر گرفته شد.
به دنبال این رای، رضا درویش مصاحبه‌ای جنجالی در حاشیه برگزاری دیدار سرخپوشان مقابل چادرملو اردکان انجام داد و گفت:«یکی از روزهای سیاه فوتبال ایران بعد از آن شبی که سقف قرادادها را کنار گذاشتند، ثبت شد. واقعا این رای، لکه ننگی در فوتبال ایران است.» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مدعی شد که اعتراض خود را به کمیته استیناف و حتی دادگاه (CAS) خواهند برد. 24 ساعت بعد نوبت به طرف دیگر ماجرا رسید تا خبرساز شود. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم تراکتور دیشب و بعد از اتمام دیدار این تیم مقابل فولاد خوزستان با اعترافی جنجالی، مدعی شد که مدیران باشگاه پرسپولیس برای اصلاح قرارداد و گنجاندن بند فسخ در قراردادش، 5 میلیارد تومان شیرینی گرفته‌اند. دروازه‌بان تراکتور موضع تندی علیه حکم صادره از سوی کمیته تعیین‌وضعیت گرفت و گفت: «من فقط می‌خواهم بگویم ۲۰ میلیارد را که نمی‌دهم، ۵ میلیاردی را هم هیات‌مدیره‌شان از من بابت شیرینی الحاقیه‌ای که به من دادند، گرفتند، پس‌ می‌گیرم. زیاد ادامه بدهند ویدیوی‌شان هم بیرون می‌آیند که آمدند.» بعد از این اظهارات جنجالی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که علیرضا بیرانوند جهت ادای توضیحاتی به این کمیته دعوت شد و به نظر می‌رسد مناقشه ایجاد شده میان پرسپولیسی‌ها و بیرانوند وارد فاز تازه‌ای شده است.

کوچ بیرانوند از چاله به چاه!
دروازه بان شماره یک تیم ملی عرصه را برای مقابله با فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی آن مساعد می بیند و تاکید کرده جریمه را پرداخت نمی کند. بیرانوند پا را فراتر گذاشته و به زعم خود برای اثبات حقانیت، به جرمی اعتراف کرده که در صورت اثبات یکسال محرومیت به دنبال خواهد داشت. طبق قوانین انضباطی فوتبال ایران، هرگونه رشوه‌دهی یا رشوه‌گیری با حداقل یک سال محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی مواجه خواهد شد. مقررات انضباطی تأکید دارد افرادی که به هر شکل در تخلفاتی مانند رشوه دست داشته باشند، با محرومیت حداقل دوازده ماهه از ورود به کلیه ورزشگاه‌ها و جریمه نقدی مواجه خواهند شد. معنایش این است که بیرانوند هرچند با این مصاحبه قصد تهدید برخی از مدیران پرسپولیس را داشته، اما در واقع خود او نیز به عنوان رشوه دهنده در معرض محرومیت قرار خواهد گرفت!

از سویی گرچه گفته می شود دو عضو باشگاه پرسپولیس که مورد اشاره بیرانوند هستند و به عبارتی شیرینی(رشوه) گرفته اند تا الحاقیه معروف را برای امضا نزد رضا درویش ببرند، در حال حاضر در این باشگاه حضور ندارند اما لازم است ارکان قضایی فدراسیون و در صورت نیاز خارج از فوتبال، به این موضوع رسیدگی کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.