کارمزد اتریوم در چه زمانی کمتر است؟

اتریوم یکی از ارزهای اصلی بازار است که حجم خرید و فروش آن بالا است.

هزینه‌های کارمزد خرید، فروش و انتقال ارزهای مختلف، مخصوصا اتریوم یکی از چالش‌های همیشگی معامله‌گران حرفه‌ای در بازار کریپتوکارنسی است. اتریوم یکی از ارزهای اصلی بازار است که حجم خرید و فروش آن بالا است و اکثر تریدرها ترجیح می‌دهند روی ارزهایی مانند بیت کوین یا اتریوم سرمایه‌گذاری کنند؛ چراکه دررابطه با امنیت آن‌ها اطمینان دارند.

در این میان همیشه دنبال راه‌هایی هستند که کارمزدها را کاهش دهند. طبیعتا برای افرادی که دائما در حال خرید و فروش و یا انتقال اتریوم هستند، این موضوع اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چراکه باید مقدار زیادی کارمزد بپردازند.

نکته جالبی که در رابطه با خرید اتریوم وجود دارد این است که می‌توانید در ساعاتی از شبانه روز، کارمزد کمتری برای آن بپردازید. حجم تراکنش‌های بازار باعث می‌شود تا در زمان‌هایی کارمزد افزایش پیدا کند. این یکی از روش‌هایی است که برای خرید اتریوم با کمترین کارمزد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه عواملی بر کارمزد اتریوم تاثیر می‌گذارد؟

کارمزد اتریوم همیشه ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی ممکن است کاهش یا افزایش پیدا کند. نوع تراکنش یکی از مواردی است که روی کارمزد تاثیر می‌گذارد. برای مثال کارمزد خرید یا فروش اتریوم از کارمزد انتقال آن از یک کیف پول به کیف پول یا صرافی دیگری کمتر است.

قیمت و نوسانات اتریوم هم می‌تواند روی میزان کارمزد آن تاثیرگذار باشد. زمانی که نوسانات ارز به قدری بالا باشد که تعداد معامله‌گران زیاد شود، طبیعتا هزینه کارمزد هم بالاتر خواهد رفت.

هر به‌روزرسانی، هارد فورک یا سافت فورک هم می‌تواند قیمت اتریوم و کارمزد آن را بالا و پایین کند. البته این تاثیر موقتی است ولی بازهم اهمیت زیادی در معاملات باز شما دارد.

در نهایت می‌توان به ترافیک شبکه اشاره کرد. ترافیک بالای شبکه، کارمزدها را افزایش می‌دهد. در این زمان کاربران برای اینکه سرعت انجام تراکنش‌های خود را بالا ببرند، کارمزدهای بالاتر را پیشنهاد می‌دهند. به این صورت تعداد چنین سفارشاتی بالا رفته و درنهایت کارمزد بالا می‌رود. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتما در زمان‌هایی تراکنش‌های خود را انجام دهید که حجم تراکنش‌ها پایین‌تر است.

بهترین زمان برای انجام تراکنش‌های اتریوم با کمترین کارمزد

شاید روشی برای حذف کامل کارمزد اتریوم وجود نداشته باشد ولی می‌توان با رعایت نکات ساده‌ای، آن را کاهش داد. یکی از نکات این است که بازار و ساعات شلوغی آن را به خوبی بشناسید. در ادامه این ساعات را بیان می‌کنیم:

بهترین زمانی که می‌توانید تراکنش‌های اتریوم را با کمترین کارمزد انجام دهید، بین 00:30 تا 02:30 بامداد است. در این ساعت معامله‌گران آمریکایی و اروپایی اغلب معاملات خود را تمام کردند و فعالیتی در بازار ندارند. این به دلیل تفاوت زمانی بین نقاط مختلف جهان است. ساعات کاری و فعالیت ایرانیان و قاره‌های اروپا و آمریکا متفاوت است. به این صورت حجم تراکنش‌ها بسیار کمتر شده و در بازار خلوت، هزینه کارمزد هم پایین می‌آید.

زمان دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، آخر هفته است. در کشورهای خارجی روزهای شنبه و یکشنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته شناخته می‌شوند و این درحالی است که در ایران جمعه‌ها تعطیل است. در روزهای شنبه و یکشنبه معمولا بازار خلوت‌تر است و می‌توانید در این دو روز کارمزد کمتری برای معاملات اتریوم پرداخت کنید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که این تفاوت کارمزد قبلا خیلی بیشتر به چشم می‌آمد ولی درحال‌حاضر و با افزایش تعداد معامله‌گران در ایران و آسیا، میزان تفاوت کارمزدها در این زمان کاهش پیدا کرده ولی هنوزم بهترین زمان برای انجام معاملات است.

از طرف دیگر می‌توان به ثبات بیشتر بازار و قیمت‌ها در این ساعات اشاره کرد. قیمت ارزهای مختلف مانند اتریوم با حجم خرید یا فروش معامله‌گران رابطه مستقیمی دارد. برای مثال زمانی که حجم خرید بالا برود، قیمت اتریوم افزایش پیدا کرده و برعکس زمانی که حجم فروش بالا برود قیمت کاهش پیدا می‌کند. این موضوع همان بحث عرضه و تقاضا است که در تمامی بازارهای اقتصادی جهان حاکم است.

وقتی تعداد معامله‌گران کمتر باشد، عرضه و تقاضا هم تقریبا در خط صافی قرار می‌گیرند و قیمت‌ها ثبات بیشتری دارند. البته این برای تریدرهایی مفید است که معاملات خود را در تایم فریم‌های ساعتی و روزانه انجام می‌دهند.

آیا کارمزدهای کمتر به معنای تأخیر در تأیید تراکنش است؟

باید بگوییم بله ممکن است این موضوع پیش بیاید. سازوکار شبکه اتریوم به این شکل است تراکنش‌ها براساس میزان کارمزدی که پیشنهاد می‌دهند مرتب می‌شوند و همیشه پیشنهادهای با کارمزدهای بالاتر، در صف اول قرار دارند. کارمزد بیشتر به سود بیشتر برای شبکه ختم می‌شود و این سازوکار را کاملا منطقی جلوه می‌دهد.

البته زمانی که بازار خلوت است و تمامی کارمزدها کم هستند، این اتفاق کمتر می‌افتد. اگر بازار شلوغ بوده و معاملات زیادی با کارمزدهای بسیار بیشتر وجود داشته باشند ولی شما کمترین کارمزد را انتخاب کنید، باید توقع داشته باشید که دیرتر از چیزی که توقع دارید پردازش آن توسط ماینرها انجام شود.

در ساعات خلوتی رنج کارمزدها در یک خط است و شما مبلغی را انتخاب می‌کنید که به نسبت ساعات دیگر کمتر است ولی با سایر پیشنهادات باز تفاوت چندانی ندارد. درنتیجه با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.