کنجکاوی زن همسایه راز سرقت میلیاردی را برملا کرد

اطلاعات زنی که در تماس با پلیس از اتفاقات مشکوک در خانه همسایه خبر داد، باعث کشف راز سرقتی شد که سرنخی از آن وجود نداشت.

به گزارش سایت جنایی، طراح و مجری این سرقت خدمتکار اخراجی است که با اجیر کردن سه سارق حرفه‌ای دست به دزدی میلیاردی از خانه صاحبکار سابق خود زد.

مردی روز ۲۰ شهریور امسال به دادسرای ویژه سرقت تهران مراجعه کرد و از سرقت خانه خواهرش خبر داد. او در تشریح ماجرا گفت: شوهر خواهرم تاجر است و سفرهای بسیاری به خارج از کشور می‌رود. گاهی هم خواهرم با او می‌رود و الان ۲۷ روز است که آنها به سفر رفته‌اند. از وقتی به سفر رفته‌اند کلید خانه آنها دست پدر شوهر خواهرم است و او بود که به خانه آنها سر می‌زد. او چند روز قبل به من گفت می‌خواهد مسافرت برود، به همین دلیل کلید را به من داد تا به خانه خواهرم سر بزنم. امروز که به آنجا رفتم با به هم ریختگی خانه روبرو شدم و دیدم که از خانه‌شان سرقت شده است. بعد از آن بود که متوجه شدم گاوصندوق آنها مورد دستبرد قرار گرفته  و ۲ هزار سکه طلا، ۱۰ میلیون تومان پول نقد و۱۰ هزار دلار سرقت شده است.

با شروع تحقیقات و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مشخص شد سارقان چهار مرد بودند که صورت‌های خود را با نقاب پوشانده و کلاه گذاشته بودند، همین باعث شد که سرنخی از چهره سارقان بدست نیاید، اما در تصاویر مشخص شد که چهار سارق با یک خودرو پراید پلاک مخدوش به محل سرقت رفت و آمد داشته‌اند. این در حالی بود که تصاویر نشان می‌داد سارقان در سه مرحله اقدام به سرقت کرده‌ و رفت و آمد‌های متعددی به محل سرقت داشته‌اند. به هر ترتیب تحقیقات بدون بدست آمدن سرنخی از سارقان ادامه داشت تا اینکه زن پا به سن گذاشته‌ای در یکی از شهرهای شمال غرب کشور با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گفت: من در خانه ویلایی زندگی می‌کنم و مستاجر هستم. دیشب سر و صدایی مرا از خواب بیدار کرد و دیدم که پسر همسایه که معمولا تهران است نصف شب زمین را می‌کند و بعد هم چیزی را دفن کرد. چون هوا تاریک بود متوجه نشدم چه چیزی را دفن کرد، اما به نظرم کارش غیر عادی و احتمالا خلاف بود.

در پی این تماس پلیس محلی تحقیقات را شروع کرد و پس از بررسی خانه مقدار زیادی سکه و پول از محلی که زن همسایه خبر داده بود، بیرون آمد. صاحبانه گفت: این طلا‌ها و پول‌ها را پسرم که ساکن تهران است، چال کرد و نمی‌دانم ماجرایشان چیست.

به این ترتیب با بررسی هویت پسری که نصف شب سکه‌ها و پول‌ها را در حیاط خانه مادرش دفن کرده بود مشخص شد او سارق سابقه‌دار خانه است. در ادامه دستگیری او در دستور کار قرار گرفت و این متهم پس از بازداشت اعتراف کرد: مدتی بود دور خلاف را خط کشیده بودم اما مدیر کافی‌شاپی که به آنجا رفت و آمد داشت به من خبر داد یک نفر می‌خواهد چند سارق را اجیر کند. پس از آن من و دو دوستم را به طراح سرقت معرفی و او ما را استخدام کرد و سرقتی را انجام دادیم. پس از سرقت هم فردی که ما را اجیر کرده بود نصف پول و طلاها را برداشت و نصف دیگر را به ما سه نفر داد، اما من به دو همدستم رکب زدم چون با صاحب کافی‌شاپ دوست بودم ۵۰۰ سکه و دلارها را برای خودم برداشتم و آمدم در خانه مادرم دفن کردم که حتی اگر دوستانم متوجه شدند و سراغ آمدند دستشان به سکه نرسد و بعد آنها را خرج کنم.

با بدست آمدن این اطلاعات ماموران دو همدست سارق سابقه‌دار و کسی که دستور سرقت را داده بود دستگیر کردند. در این هنگام بود که راز سرقت از خانه مرد تاجر هم فاش شد چون مرد سارق آدرس خانه تاجری را که برادر زنش اعلام سرقت کرده بود، به عنوان محل سرقت اعلام کرد. در ادامه هم مشخص شد کسی که طراح این سرقت بوده است، یکی از خدمتکاران مرد تاجر بوده که اخراج شده است.

طراح سرقت در بازجویی‌ها گفت: من مدتی برای آن تاجر کار می‌کردم اما او بیرونم کرد، به همین خاطر کینه به دل گرفتم، از طرفی کار پیدا نمی‌کردم و در جریان رفت و آمدهای آن تاجر بودم و می‌دانستم که می‌خواهد اقامت یک کشور خارجی را بگیرد و احتمالا آخرین بار است که از ایران خارج می‌شود. علاوه بر این می‌دانستم خانه او پر طلا و سکه است، قبل از سرقت چند روز جلوی کشیک دادم و وقتی مطمئن شدم کسی در خانه نیست موضوع را با صاحب کافی‌شاپ مطرح کردم. او هم ۵۰ سکه گرفت و سارقان را به من معرفی کرد. ما چند شب به آن خانه رفتیم. شب اول نتوانستیم سرقت کنیم و شب دوم وقتی وارد شدیم یک سارق گاوصندوق باز کن حرفه‌ای را بردیم اما باز هم نتوانستیم سرقت را تکمیل کنیم برای همین من و یکی دیگر از سارقان ماندیم و دو نفر دیگر رفتند و ابزار لازم را آوردند و در نهایت سرقت را انجام دادیم.

با بدست آمدن این نتایج بازپرس تقی‌زاده دستور بازداشت سه سارق، مرد اجیر کننده و صاحب کافی‌شاپ را صادر کرد و در حال حاضر با صدور قرار قانونی تحقیقات از آنها ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.