سیاستمدار فرانسوی: اگر غرب می‌خواهد از بین نرود، به رایزنی با بریکس نیاز دارد

یکی از سیاستمداران سرشناس فرانسوی تاکید کرد که کشورهای غربی باید کشورهای بریکس را به‌عنوان یک «تهدید وجودی» تلقی نکنند و اگر غرب نمی‌خواهد از بین برود، باید گفت‌وگو با این ائتلاف را آغاز کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، «فلوریان فیلیپو» رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه به نووستی گفت: «ایجاد بریکس قبل از هر چیز، تغییر شکل نظم جهانی، چالشی اساسی برای امپریالیسم آمریکا و سیستمی است که آن ایجاد کرده است؛ در درجه اول بر اساس ناتو از منظر نظامی و دیپلماتیک و اتحادیه اروپا، به منظور وابسته کردن این قاره اروپایی به ایالات متحده.»

به نقل از ایسنا، او افزود: «ظهور بریکس همه اینها را متزلزل می‌کند، بنابراین کشورهای غربی یا به درون خود و لفاظی‌های فزاینده طرفدار جنگ خود عقب‌نشینی خواهند کرد و این منجر به پایان آنها خواهد شد؛ یا کشورهایی مانند فرانسه دست به سوی بریکس دراز کرده و به سمت گفت‌وگو خواهند رفت.»

به گفته فلوریان فیلیپو، فرانسه که دارای روابط تاریخی دیرینه با روسیه است، می‌تواند نقش یک رابط با کشورهای بریکس را ایفا کند، زیرا این کشور همچنین صاحب سرزمین‌های ماوراء بحری است که به لطف آن با بسیاری از کشورهای این اتحاد به دلیل مرزهای زمینی یا دریایی مشترک ارتباط دارد.

او در پایان گفت: «سوال امروز این است که آیا ما حاضریم به نفع امپریالیسم آمریکا نابود شویم یا اینکه بریکس را یک تهدید وجودی ندانیم و آن را فرصتی برای توسعه آینده خود بدانیم.»

به گزارش اسپوتنیک، اجلاس بریکس از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر در کازان روسیه برگزار می شود. بریکس یک انجمن بین دولتی است که در سال ۲۰۰۶ ایجاد شد.

روسیه در اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست بریکس را بر عهده گرفت. امسال با الحاق اعضای جدید به این انجمن آغاز شد؛ علاوه بر روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، اکنون شامل مصر، اتیوپی، ایران، امارات و عربستان سعودی است. ریاست بریکس روسیه با شعار تقویت چندجانبه‌گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی برگزار می‌شود. به‌عنوان بخشی از ریاست خود، فدراسیون روسیه بیش از ۲۰۰ رویداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را سازماندهی خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.