طرز تهیه قورمه سبزی با پنیر کبابی +ویدئو

بین خورش‌های ایرانی مخصوصا فسنجان و قیمه و خورش بادمجان همیشه رقابت سختی پابرجاست. اما قورمه سبزی همیشه بدون هیچ تلاشی مقام اول را از آن خودش کرده است.

به گزارش تازه نیوز، اینبار قرار است یک قورمه سبزی متفاوت را با هم امتحان کنیم. چون برای تهیه این خورش در کنار گوشت قرمز از پنیر کبابی هم استفاده کردیم. با طرز تهیه قورمه سبزی با پنیر کبابی به روش ساناز مینایی همراه ما باشید.

غذای اصلی

تعداد نفرات: 4 نفر

درجه سختی: سختی متوسط

زمان آماده سازی: کمتر از 30 دقیقه

زمان پخت: بیش 90 دقیقه

مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی با پنیر کبابی

سبزی قورمه (تره، گشنیز و جعفری به یک اندازه و شنبلیله یک‌سوم مقدار آن‌ها): یک کیلوگرم

نعنا خشک: دو قاشق غذاخوری

گوشت خورشتی: نیم کیلوگرم

پنیر کبابی خرید آنلاین: یک بسته

استاک گوشت: سه پیمانه

لیمو عمانی: پنج عدد

لوبیا قرمز: یک پیمانه

زعفران دم کرده

پیاز متوسط خرد شده: دو عدد

طرز تهیه قورمه سبزی با پنیر کبابی

مرحله اول

برای شروع لیمو عمانی‌ها را به کمک یک چنگال سوراخ کنید. سپس داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. لیمو عمانی‌ها را داخل آب جوش بریزید تا چند دقیقه جوش بخورند.

مرحله دوم

یک قابلمه دیگر بردارید و مقداری روغن داخل آن ریخته و روی حرارت قرار دهید. پیاز خرد شده را داخل روغن بریزید و روی حرارت تفت دهید تا طلایی‌رنگ شود.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت خورشتی را اضافه کنید و آنقدر تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس زردچوبه را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

مرحه چهارم

زعفران دم کرده را اضافه کنید. بلافاصله لوبیاها را که از شب قبل خیس کرده‌اید را اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله پنجم

استاک گوشت هم اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا مواد بپزند.

مرحله ششم

در این فاصله سبزی قورمه سبزی را داخل یک قابلمه با مقداری روغن سرخ کنید. سپس سبزی را همراه لیمو عمانی‌ها به قابلمه اضافه کنید و دوباره در قابلمه را بگذارید.

مرحله هفتم

نعنا خشک را هم درست مثل سبزی قورمه، کمی با روغن تفت دهید و به قابلمه اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا تمام مواد بپزند.

مرحله هشتم

در این فاصله پنیر کبابی را از بسته بندی خارج کرده و به صورت مکعبی‌شکل خرد کنید. سپس یک صفحه گریل را کمی با روغن چرب کرده و روی حرارت قرار دهید. پنیر کبابی‌ها را روی صفحه چیده و گریل کنید تا دو طرف آن طلایی‌رنگ شود. قبا از این که خورش را از روی حرارت بردارید، پنیر کبابی‌ها را اضافه کنید.
قورمه سبزی با پنیر کبابی آماده است. نوش جان!

 ویدئوی این مطلب را (اینجا) ببینید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.