این روایت واقعی از یک خانواده کرونایی را بخوانید!

با شروع اپیدمی کرونا در کشور با وجود تمام کم و کاستی های درمانی، هستند کسانی که کارشان را به نحو احسنت انجام دهند.

به گزارش تازه‌نیوز، امبر خسروشاهی، فعال رسانه‌ای در توئیتر از تجربه ابتلا به کرونا خود و خانواده‌اش روایتی مستند تعریف کرد که در ادامه می‌خوانید:

حدود یک ماه قبل، و در اوج موج چهارم کرونا، من، همسرم و فرزند خردسالم درگیر کرونا⁩ شدیم. هر سه با بروز علائم‌ سرماخوردگی خودمون رو قرنطینه کردیم. بعداز ۴روز و عدم کاهش علائم برای تست کرونا اقدام کردم.

به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونتم که اتفاقا یکی از مراکز شلوغ هست رفتم.

با وجود تصور من از ازدحام در چنین جاهایی با مرکزی بسیار تمیز، سیستم نوبت‌دهی منظم و برخوردی بسیار مودبانه و صبورانه با مراجعه‌کنندگان روبرو شدم.

فرآیند ثبت مدارک، ویزیت دکتر و‌ تست در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام‌ شد. هرچند که جواب تست تقریبا ۴۸ ساعت بعد برام اس‌ام‌اس شد.

فردای روزی که برای تست رفتم، از مرکز بهداشتی که اونجا پرونده سلامت داشتم با من تماس گرفته شد؛ خانمی مودب و باحوصله بود. گفت شما دیروز رفتین برای تست کرونا. از چرایی و علائمم پرسید و توصیه‌های غذایی، دارویی، بهداشتی و روانی داد و ابراز امیدواری کرد که جواب تستمون منفی باشه.

تماس دوم روز بعد از مشخص شدن جواب تستم بود؛ این‌بار از مرکزی وابسته به علوم پزشکی که مشخصا وظیفه‌شون پیگیری وضعیت بیماران کرونایی در منزل بود. گفت ما ۳خدمت رایگان داریم که در صورت تمایل می‌تونین درخواست بدین. مشاوره پزشکی، تزریقات در منزل و پیک خرید مایحتاج. هر سه رو ثبت کردم.

تماس سوم همونطور که خودشون گفتن ۴۸ساعت بعد از ثبت درخواست خدمات اتفاق افتاد؛ آقایی که با شماره شخصی تماس گرفت و وظیفه‌ش مشاوره پزشکی بود. سوالاتی در مورد احوالاتمون پرسید و گفت در هر ساعت از شبانه‌روز می‌تونم باهاش تماس بگیرم.

تماس چهارم هم یک هفته بعد از طرف همین مشاور اتفاق افتاد.

من در مدت قرنطینه از دو خدمت دیگه استفاده نکردم و نهایتا بعد از ۳هفته قرنطینه مجدد به همون مرکز بهداشت مراجعه کردم و بعداز معاینه اولیه نامه برگشت به کار دریافت کردم.
تماس پنجم بلافاصله بعد از اون بود. توصیه‌های بهداشتی و غذایی برای حضور مجدد در محیط عمومی و محل کار.

تماس ششم هم دیروز بود. مشاوری که توصیه به ارتقای سیستم ایمنی کرد و نهایتا مکالمه با آرزوی سلامتی برای همه تموم شد.

درسته که سیستم بهداشت در دوران کرونا دچار فرسودگی و حتی نارضایتی شده، اما با این حال هستند کسانی که با حداقل امکانات تلاش می‌کنن ما تنها نباشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.